ترامپ فرایند انتقال قدرت به بایدن را تکذیب کرد!

 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه در پیامی که در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد، فرایند انتقال قدرت به «جو بایدن» را تنها یک روز پس از اعلام آن، تکذیب کرد.

در پیام توئیتری ترامپ در این خصوص آمده است: به یاد داشته باشید، سازمان خدمات عمومی (GSA) فوق‌العاده بود و «امیلی مورفی» وظیفه اش را عالی انجام داد؛ اما سازمان خدمات عمومی تعیین نمی‌کند چه کسی رئیس‌جمهور آتی ایالات متحده خواهد بود.

این در حالیست که کمتر از یک روز پیش، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا در بیانیه‌ای توئیتری با قدردانی از «امیلی مورفی» مدیریت خدمات عمومی آمریکا بخاطر «فداکاری و وفاداری راسخ به کشور» مأموریت نهاد تحتِ مدیریت مورفی برای آغاز رسمی فرآیند انتقال قدرت به «جو بایدن» را تأیید کرده بود.

ترامپ با اشاره به اینکه امیلی مورفی در جریان انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا «مورد آزار، تهدید و بدرفتاری قرار گرفته است»، گفته بود: توصیه می‌کنم که امیلی و تیم او هر آنچه را که لازم است در خصوص تشریفات اولیه انجام دهند، و به تیم خود نیز گفته‌ام همان طور عمل کنند.

در پی تأیید پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا از سوی مدیریت بخش عمومی، تیم انتقالی بایدن نیز با صدور بیانیه‌ای تصمیم مورفی را «گامی لازم در جهت رفع چالشهای پیش روی کشور آمریکا» خواند.

گفتنی است که اوایل روز دوشنبه، مورفی با اشاره به اینکه وی بر پایه ترس یا جانب گرایی تصمیم گیری نمی‌کند، آغاز فرآیند انتقال قدرت را اعلام کرد.

مورفی در نامه‌ای خطاب به بایدن نوشت: لطفاً به این نکته آگاه باشید که من مستقلاً و بر پایه قانون و واقعیت‌های موجود این تصمیم را گرفتم. با توجه به مفاد و زمان بندی تصمیمم، من هرگز به طور مستقیم یا غیرمستقیم از سوی هیچ مقام قوه مجریه تحت فشار نبودم- از جمله آنهایی که در کاخ سفید یا مدیریت خدمات عمومی فعالیت می‌کنند- به صراحت بگویم، من هیچ‌گونه دستوری مبنی بر به تأخیر انداختن تصمیم خود دریافت نکردم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.