واکنش بازار طلا به افزایش تنش چین و آمریکا

 بر اساس گزارش کیتکو، طلا شروع سختی را در هفته جاری داشت. این فلز زرد در معاملات آسیا حدود ۱ درصد کاهش یافته است. روند نزول قیمت طلا که از  ۱۸ نوامبر(۲۸ آبان) شروع شده ادامه یابد. طلا از آن تاریخ از سطح ۱۸۷۲ دلار هر اونس پایین تر آمد و در نیمه امروز به وقت تهران ۱۷۷۰ را لمس کردیعنی ۱۰۰ دلار ریزش در ۱۲ روز. 

طلا در ادامه مسیر خود  با سطح حمایت بالقوه در ۱۷۴۷ دلار روبرو است سطحی که شاید مانع ریزش بیشتر قیمت شود. نقره نیز با کاهش ۲.۶ درصد رو به رو شد و به نظر می رسد به پایین ترین سطح فعلی  خود یعنی ۲۱ دلار و ۶۶ سنت در هر اونس برسد و جالب است که این حرکت در دو فلز گرانبهای مهم در حالی رخ داده که شاخص دلار نیز به اندازه ۰.۱۴ درصد کاهش داشته است. اتفاقی که قبلا سابقه نداشت و روند دلار با فلزهای گرانبها کاملا معکوس بود اما در هفته قبل و هفته جاری ارتباط شاخص دلار و این دو بازار مستقیم شده است و با هم در حال نزول هستند.

رویترز گزارش داد که دولت ترامپ در طراحی لیست سیاه برای شرکت‌ برجسته ساخت مایکروچیپ چینی SMIC و همچنین تولید کننده نفت و گاز دریایی CNOOC در خارج از کشور است و این اتفاق موجب کاهش معاملات آینده می شود. این اقدام باعث محدودیت دسترسی چینی‌ها به سرمایه گذاران آمریکایی و تشدید تنش ها با چین قبل از روی کار آمدن جو بایدن خواهد شد.

مشروح گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «قیمت طلا تا کجا افت می کند؟» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.