ارتش هند پهپاد از آمریکا و اسرائیل می‌خرد

اسپوتنیک گزارش داد، از آوریل ۲۰۲۰ هند و چین تنش مرزی دارند و این اتفاق پس از آن رخ داد که نیروهایی از این کشورها یکدیگر را به نفوذ در سراسر "خط کنترل واقعی" متهم کردند. به دنبال یک درگیری خشونت بار در اواسط ژوئن در دره گالوان، روابط هند و چین تنش آلود شد. به رغم مذاکرات دیپلماتیک، نظامی و سیاسی، تنش های مرزی همچنان ادامه دارند.

مقام هایی از دولت هند امروز پنجشنبه افشا کردند که در تلاش برای تقویت قابلیت های خودشان برای نظارت در مرز، ارتش هند در حال خرید پهپادهای کوچک از آمریکا و پهپادهای هرون از اسرائیل است. این پهپادها در منطقه لداخ و در امتداد مناطقی در همسایگی آن مستقر می شوند.

خبرگزاری هندی ای ان آی با اشاره به منابع دولتی مطلع گزارش داد، این توافق اکنون در مراحل نهایی خود است و انتظار می رود تا در ماه دسامبر به امضا برسد. پهپادهای کوچک که برخی از آنها به صورت دستی و برخی کنترلی هدایت می شوند، برای رصد وضعیت منطقه ای و افزایش آگاهی نیروهای هندی به کار می رود.

این اخبار یک روز پس از آن منتشر می شود که نیروی دریایی هند یک جفت پهپاد ام کیو-۹بی سی گاردین از آمریکا اجاره کرد تا قابلیت های اطلاعاتی، شناسایی و نظارتی خود را افزایش دهد.  

براساس اختیارات مالی فوق العاده که نارندرا مودی، نخست وزیر هند در بحبوحه تنش مرزی با چین به نیروهای دفاعی هند اعطا کرده است، این پهپادها به ارزش ۶.۷ میلیون دلار خریداری می شوند.

در مجموع ۲۰ سرباز هندی در درگیری های ۱۵ و ۱۶ ژوئن میان نیروهای هند و چین کشته شدند. اوایل این ماه، ارتش های هند و چین با یک برنامه سه مرحله ای کاهش تنش موافقت کردند. هدف این برنامه، عقب رفتن نیروها و تجهیزات دو طرف به موقعیت قبلی است، زمانی که تازه تنش ها آغاز شده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.