حمایت رئیس‌جمهور برزیل از ترامپ

 «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل روز یکشنبه از ادعای همتای آمریکایی خود درخصوص تقلب در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا حمایت کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، بولسونارو که از متحدان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا محسوب می‌شود در جمع خبرنگاران گفت: «منابعی از اطلاعات را دارم که [که می‌گویند] واقعاً آنجا (آمریکا) تقلب زیادی صورت گرفته است».

او در پاسخ به این سوال که آیا پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات آمریکا را به رسمیت می‌شناسد گفت: «کمی بیشتر صبر خواهم کرد».

بولسونارو که به خاطر تقلید از شیوه کشورداری به سبک ترامپ به «ترامپ استوایی» معروف شده، در ادامه به زیر سوال بردن نظام انتخاباتی برزیل پرداخت و آن را در برابر تقلب آسیب‌پذیر دانست.

رئیس جمهور برزیل همانند همتای آمریکایی خود روش‌های درمانی نامتعارفی را برای مقابله با ویروس کرونا پیشنهاد کرده و با اعمال قرنطینه نیز مخالف است.

بولسونارو یک روز بعد از انتخابات آمریکا در جمع هواداران خود در «برازیلیا» گفت: «شما موضع من را می‌دانید، روشن است که من با ترامپ روابط خوبی دارم، امیدوارم که وی دوباره انتخاب شود. نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در دو نوبت در مورد  جنگل آمازون صحبت کرد. آیا این همان چیزی است که شما برای برزیل می‌خواهید؟ دخالت از خارج کشور؟»

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (سیزدهم آبان) برگزار شد و برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شده است در حالی که ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورده است.

ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده و شکایت‌هایی را درباره تقلب در فرایند رأی‌گیری در چند ایالت کلیدی مطرح کرده که اکثر این شکایت‌ها رد شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.