شمخانی: عملیات و محل ترور شهید فخری‌زاده پیش‌بینی شده بود

امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در حاشیه مراسم تدفین شهید محسن فخری زاده در امامزاده صالح (ع) تهران با بیان اینکه «به غمناک و غصه دار شدن ملت ایران نسبت به از دست دادن چنین فرد صالح، توانمند و موثری سر تعظیم فرود می‌آورم و متعهد شوم که ما اشک غم را از چشمان مردم پاک کنیم» اظهار کرد: ۲۰ سال است که شهید فخری زاده را میشناسم و در جریان جزئیات فعالیت‌های او بودم؛ او به معنای واقعی کلمه فردی بی بدیل بود.

وی افزود: شهید فخری زاده در حوزه فناوری صاحب سبک، خلاق و مبتکر بود و همیشه محل خدمت او نوک پیکان خدمت به ملت ایران بود؛ در حاشیه نبود اما گمنام بود. خدمات شهید مهندس هسته‌ای سردار فخری زاده قابل بیان نیست؛ همین‌قدر بگویم که دشمن ۲۰ سال به دنبال به شهادت رساندن ایشان بود، اما تا به حال ناکام بود.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی گفت: این بار هم سیستم‌های اطلاعاتی کشور با دقت احتمال بروز حادثه برای ایشان و محل بروز احتمالی حادثه را پیش بینی کرده بودند، اما به دلیل تواتر اخبار در طول این ۲۰ سال متاسفانه جدیت مورد نیاز اعمال نشد و این بار آنها موفق شدند، و اگر نه عملیات‌های ناکام فراوانی داشتند.

دریابان شمخانی افزود: دستگاه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی به این اطلاع رسیدند که ایشان هدف است و در همین نقطه‌ای که ایشان به شهادت رسید، قرار است اقدامی علیه ایشان صورت بگیرد، تمهیدات امینی لازم هم در ارتباط با حفاظت ایشان صورت گرفت، اما این‌بار دشمن از سبک و شیوه‌ای کاملا حرفه‌ای، تخصصی و جدید استفاده کرد و متاسفانه موفق شد.

وی خاطر نشان کرد: از دیدگاه من او یک دانشمند هسته‌ای بی بدیل است؛ بسیار هستند کسانی که با سو تفاهم می‌توان گفت دانشمند هسته ای هستند اما شهید فخری زاده دانشمند هسته‌ای بود. اگر روزی مصلحت بر این شد که تلاش‌های گام به گام او در تولید اقتدار در حوزه‌های مختلف از کرونا تا توان پدافند هسته‌ای و هسته‌ای بیان شود، حتماً چشم مبهوت جهانیان از اینکه این فرد با این قابلیت‌ها در ایران حضور داشته است، بیشتر مبهوت می‌شود.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه فخری زاده تنها نیست، گفت: ما بطور قطع فخری زاده‌ها داریم و دشمنان ما هرگز قادر نیستند توان علمی فخری زاده‌ها را از جوانان عزیز ما، هرچند با تأخیر بگیرند. امیدوارم خون است شهید همانطور که در پیام رهبری هم بیان شد منجر به ادامه‌ی تلاش در مسیری باشد که ایشان شروع کرد و امیدوارم زندگان ما قصاص این خون را به نحوی که ملت ایران را شاد کند، بگیرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.