مشاور امنیت ملی اوباما: ترور محسن فخری زاده اقدامی هولناک بود

وی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در خصوص ترور دانشمند هسته‌ای ایران نوشت: «این اقدامی هولناک با هدف تضعیف دیپلماسی میان دولت آینده آمریکا و ایران است. زمان آن رسیده است که تشدید بی‌وقفه (تنش‌ها) متوقف شود».

ترور شهید فخری زاده تاکنون واکنش‌های منفی زیادی را در جامعه بین‌الملل و حتی در داخل آمریکا به همراه داشته است به طوریکه «جان برنان» رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا»، آن را اقدامی بی‌پروا و مجرمانه توصیف کرد.

وی در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «این اقدامی بسیار بی پروا و مجرمانه بود. این اقدام خطر تلافی مرگبار و دور جدیدی از درگیری منطقه‌ای را بوجود می‌آورد. برای سران ایران عاقلانه است که منتظر بازگشت رهبری آمریکایی مسئولیت پذیر در عرصه جهانی بوده و در مقابل اصرار برای واکنش علیه عاملان این حادثه مقاومت کنند» (جزئیات بیشتر).

«کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت کنتیکت نیز در پیامی که در صفحه توییتر  خود منتشر کرد، ضمن انتقاد از این اقدام تروریستی تأکید کرد که ترور فخری‌زاده به امن‌تر شدن آمریکا و رژیم صهیونیستی و جهان نمی‌کند.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز روز گذشته در گزارشی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی نوشت که رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور شهید فخری زاده بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.