بازار روغن جامد حلبی به آرامش می رسد

امیر هوشنگ بیرشک دبیر انجمن روغن نباتی از آرامش بازار روغن طی روزهای آتی خبر داد و گفت: طبق روال قبل، روغن مایع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپر مارکت‌ها عرضه می‌شود و توزیع در خصوص روغن حلب آغاز شده است.

وی افزود: با وجود وقفه در توزیع روغن جامد حلبی طی هفته‌های قبل پیش بینی می‌شود که بازار طی ۱۰ تا ۱۲ روز آینده به تعادل ۲ ماه قبل بازگردد.

بیرشک با بیان اینکه قیمت مصوب روغن مایع ۱۰ درصد افزایش یافته است، گفت: ستاد تنظیم بازار قیمت روغن حلب یا نیمه جامد ۵ کیلویی هم ۱۳ درصد افزایش داده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه موضوع تغییر قیمت در اختیار انجمن نیست، بیان کرد: مولفه‌های متعددی همچون هزینه‌های حمل و نقل در نرخ تمام شده تولید تاثیر گذار است، اما بنابر پیش بینی‌ها بازار روغن مایع به ثبات رسیده است و این قول را به مردم می‌دهیم که با رفع بحران وقفه تولید، طی ۱۰ روز آینده بازار روغن حلب به آرامش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تولید روزانه روغن کماکان ادامه دارد، بیان کرد: در شرایط فعلی روزانه حداقل ۴ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تن روغن تولید و توزیع می‌شود.

دبیر انجمن روغن نباتی از کاهش واردات روغن در ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: بازرگانی دولتی با توزیع روغن در بین کارخانه‌های روغن نباتی مشکل را تا حدودی رفع کرده است.

وی در پایان از کاهش نسبی روغن حلب در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت روغن حلب ۱۶ کیلویی از ۴۰۰ هزار تومان به ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تومان و روغن ۵ کیلویی از ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان به ۹۰ هزار تومان رسیده است که ظرف ۱۰ روز آینده بازار روغن حلب به آرامش و نرخ منطقی خود می‌رسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.