یک مقام حقوقی آمریکا خواستار پیگرد قانونی ترامپ شد

ویسمن در مقاله ای در نیویورک تایمز نوشت: هرگونه تحقیق یا پیگرد قانونی در مورد ترامپ باعث شکاف بیشتر کشور و مطمئناً انرژی دولت را خواهد گرفت اما من فکر می کنم که این کار ضروری است.

ویسمن افزود: اما هرچقدر که برای کشور دردناک و سخت باشد، معتقدم دادستان کل بعدی باید از ترامپ تحقیق کند و در صورت تأیید، وی را به جرم جنایات احتمالی فدرال تحت تعقیب قرار دهد.

معاون مولر همچنین با اشاره به این که دادستان منطقه ای منهتن و دادستان کل نیویورک در حال تحقیق درباره ادعاهای کلاهبرداری مالیاتی و بانکی ترامپ هستند، نوشت: این تحقیقات می توانند اطلاعات جدیدی را برملا کنند که منجر به اتهامات فدرال علیه ترامپ شود.

ویسمن خاطرنشان کرد که ترامپ می تواند برای جلوگیری از هرگونه مسئولیت کیفری خود را عفو کند.

ترامپ پیش از این اعلام کرده بود که توانایی عفو خود را دارد اما تا کنون در این مورد اقدامی انجام نداده است.

موضوع مطرح کردن انجام تحقیقات از ترامپ در حالی اعلام می شود که ترامپ به تازگی مایکل فلین مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید که به دروغگویی به پلیس اف بی آی اعتراف کرده بود را عفو کرد.

ترامپ ساعت پیش در پیام توییتری نوشت: این افتخار بزرگ من است که اعلام کنم به ژنرال مایکل فلین عفو کامل اعطا شده است، تبریک به فلین و خانواده شگفت انگیز او، من می دانم که شما اکنون یک مراسم شکرگزاری واقعا خارق العاده خواهید داشت!

فلین به عنوان اولین مشاور امنیت ملی ترامپ به حساب می آید که طبق اعتراف های خود درباره انجام تماس‌هایی با روسیه در سال ۲۰۱۷ به اف ‌بی ‌آی دروغ گفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.