جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک سری پیام‌های توییتری نوشت: ماه ژانویه درباره کووید-۱۹ هشدار دادم. با گذشت پنج ماه، رئیس‌جمهوری ترامپ هنوز اقدامی که برای واکنش به این ویروس لازم است، انجام نداده است. این غیر قابل پذیرش است. این رئیس‌جمهوری در هر قدم از این مسیر مردم آمریکایی را ناامید و سرشکسته کرده است.

او در پیام دیگری نوشت: دونالد ترامپ باید زمان کمتری را صرف بازی گلف کند و بیشتر برای شنیدن صحبت‌های کارشناسانی مانند دکتر فائوچی زمان بگذارد.

بایدن تاکید کرد: آمریکا نمی‌تواند تا همیشه در حاشیه این رقابت برای آینده بنشیند. دولت من ۳۰۰ میلیارد دلار در زمینه تحقیق و توسعه ظرف چهار سال سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا رهبری جهانی ما را تضمین کرده و میلیون‌ها شغل با درآمد خوب ایجاد کند.

این معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا همچنین نوشت: حقیقت تلخ این است که اوضاع نباید تا این حد بد می‌شد. اما دونالد ترامپ تمام فرصت‌هایی که برای محدود کردن شیوع این ویروس در اختیار داشت، از بین برد. ما نباید التماس این رئیس‌جمهوری کنیم تا به حرف کارشناسان گوش کند.

بایدن افزود: ما ملت رنج‌ دیده‌ای هستیم اما نباید اجازه دهیم این رنج ما را ویران کند. ما ملت خشمگینی هستیم اما نباید اجازه دهیم که خشم ما، ما را از پای درآورد.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.