این شایع ترین علامت ابتلا به کرونا را جدی بگیرید

عباس راضی متخصص بیماری های عفونی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر احساس می کنید خستگی شما را کاملا ناتوان کرده و از پا انداخته است، به کرونا مبتلا شده اید.

او اضافه کرد: دردهای بدنی بیشتر کوفتگی به ویژه روی استخوان ها احساس می شود.

به گفته این متخصص بیماری های عفونی، افرادی که احساس خستگی و بدن درد دارند باید بطور کامل استراحت کرده و خود را قرنطینه کنند تا به افراد دیگر ویروس کرونا سرایت نکند.

متخصص بیماری های عفونی اظهار داشت: علاوه بر احساس خستگی ممکن است فرد مبتلا به کرونا عدم تمرکز و حواس پرتی نیز داشته باشد و بیماری قدرت تفکر را تحت تاثیر قرار داده و فرد احساس گیجی می کند.

این پزشک ادامه داد: در موارد شدید ابتلا به کرونا اغلب بیماران همراه خستگی شدید دچار هذیان های جدید می شوند که ممکن است به دلیل کم اشتهایی باشد.

او توصیه کرد: ‌توجه به علایم همراه با بدن درد یکی از راه های تشخیص ابتلا به کرونا است. بدن درد همراه با سرفه و تب می تواند نگران کننده باشد و دلایل بروز کرونا را تشدید می کند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مبتلایان به کرونا دچار بیماری خفیف تنفسی می شوند و بدون نیاز به درمان بهبود می یابند اما برخی از مبتلایان نیز با دردهای بدن و خستگی مفرط این بیماری را بطور شدید تجربه می کنند.

این متخصص بیماری های عفونی اظهار داشت: با توجه به شدیدتر شدن موارد ابتلا به کرونا به افراد توصیه می شود از دورهمی ها پرهیز کرده و از تماس نزدیک با سایر افراد خودداری کنند.

راضی تاکید کرد: اگر خطر بروز کرونا در شما بالاست بین خود و دیگران همراه استفاده از ماسک فاصله ۲ متری رعایت کنید.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، شمار جانباختگان ناشی از کرونا تا ظهر سوم آذر ماه به ۴۵ هزار و ۲۵۵ مورد رسیده است.

در شرایط کنونی محدودیت های کرونایی در ۱۵۰ شهر و شهرستان کشور تا ۲ هفته در حال اجرا است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.