این افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند

او افزود: مقالات بسیار متعددی درباره کمبود ویتامین D به چاپ رسیده است و طبق نتایج به دست آمده کسانی که این ویتامین را به میزان کافی در بدن نداشته باشند بیشتر به کرونا مبتلا خواهند شد و طول درمان طولاتری هم خواهند داشت.

جوزدانی تصریح کرد: نسبت جذب کلسیم به ویتامین D در بدن یک به یک است یعنی اگر قصد جذب موثری از این ویتامین را در بدن داریم باید مقدار دریافت کلسیم در بدن را متعادل کنیم، بهترین منبع کلسیم در بین مواد غذایی گروه لبنیات است.

او با بیان اینکه باید جذب موثری از مکمل‌های ویتامین D داشته باشیم، تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها لازم است افراد حتما بدن خود را به جذب ویتامین D از طریق مصرف مکمل‌ها یا لبنیات عادت دهند. اگر فرد روزانه دو وعده لبنیات مصرف کند در این صورت یک قرص ویتامین D با دوز مصرف ۵۰ هزار برای اوکفایت خواهد کرد، در غیر اینصورت به علت جذب بهتر لازم است تا فرد ویتامین D با دوز یک هزار مصرف کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل کمبود ویتامین D در بدن افراد عدم مصرف لبنیات به مقدار کافی است.

او ادامه داد: در دوران ایپدمی کرونا لازم است تا افراد حداقل روزانه یک لیوان شیر و یک لیوان ماست را مصرف کنند و مصرف منابع دیگر مانند کنجد و کلم در کنار دو وعده لبنیات روش مناسبی برای تامین کلسیم و ویتامین D بدن خواهد بود.

جوزدانی بیان کرد: پوکی استخوان، درد مفاصل، کوتاهی قد حتی در بزرگسالی، عدم جذب کافی ویتامین D و کاهش سیستم ایمنی از عوارض مصرف نکردن لبنیات در افراد است که به منظور پیشگیری از این عوامل بهترین گزینه قرار دادن آن‌ها در لیست برنامه غذایی روزانه خواهد بود.

او اظهار کرد: در صورت حساسیت به لبنیات یا امتناع از مصرف آن فرد باید از کلسیم ویتامین D یک هزار استفاده کند. همچنین اگر  کودکان به دلایلی نمی‌توانند لبنیات مصرف کنند حتما باید از شربت‌های حاوی کلسیم و ویتامین D استفاده کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.