شاخص بورس صعودی شد

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۱میلیارد و ۸۱۷میلیون سهم و حق‌تقدم با ارزش بیش از  ۱۱هزار و ۷۳۵میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۶هزار و ۶۹۰واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۷۵هزار و ۵۳۸واحد قرار گرفت.

نمادهای معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفان، معدنی و صنعتی گل گهر و معدنی و چادرملو بیشترین اثر مثبت بازار سهام را به نام خود ثبت کردند و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۴۳۶۴واحد، کل (هم‌وزن) ۴۹۲۳واحد، قیمت (هم‌وزن) ۳۲۲۴واحد، آزاد شناور ۲۴۳۷۹واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم ۱۷۷۳۷ و ۱۲۸۷۷ واحد رشد کردند.

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲میلیارد و ۴۸۷میلیون ورقه به‌ارزش ۳هزار و ۹۷۷میلیارد تومان در ۶۶۱هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۰۷واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۶هزار و ۶۸۲واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، تولید برق ماهتاب کهنوج و صنعتی مینو شد و در مقابل شرکت‌های آهن و فولاد ارفع، ذوب‌آهن اصفهان و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.