وزیر دفاع ارمنستان استعفا کرد

به گزارش تارنمای خبری نیوز، "داویت تونویان" وزیر دفاع ارمنستان از سمت خود  کناره گیری کرده است.

واقارشاک هاروتیونیان، مشاور ارشد نخست‌وزیر و وزیر دفاع ارمنستان در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰، جانشین تونویان خواهد شد.

استعفای وزیر دفاع ارمنستان همزمان با نخستین دور از تحویل بخشی از اراضی اشغال شده به دست ارمنستان به جمهوری آذربایجان رخ می‌دهد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز جمعه از ورود ارتش این کشور به شهرستان «آقدام» واقع در ۳۷۸ کیلومتری جنوب –غرب باکو، خبر داد.

شهرستان آقدام که در سال ۱۹۹۳ میلادی از سوی نیروهای ارمنستان اشغال شده بود، بر اساس توافق سه جانبه ۹ نوامبر (۱۹ آبان ماه) روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست‌وزیر ارمنستان به جمهوری آذربایجان پس داده شد.

بر اساس توافق سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست‌وزیر ارمنستان، دو شهرستان باقی مانده کلبجر و لاچین قره‌باغ نیز تا ۱۱ آذر به جمهوری آذربایجان پس داده می شود.

گفتنی است چهارشنبه این هفته نیز (۲۸ آبان) آرا آیوازیان معاون وزیر امور خارجه جانشین زهراب مناتساکانیان دیپلمات ارشد ارمنستان شد. وی سه روز پیش و پس از حدود دو سال فعالیت از مقام خود کناره‌گیری کرد.

دولت نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در پی پذیرش آتش‌بس که دربرگیرنده پیشروی‌های نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌باغ کوهستانی (ناگورنو قره‌باغ) پس از ۶ هفته درگیری نظامی بود، زیر فشار قرار گرفته است و هزاران تظاهرکننده هفته گذشته در ایروان پایتخت خواستار کناره‌گیری او شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.