آمادگی اطلاعات سپاه برای برخورد با گران‌فروشی و احتکار

سردار علی‌محمد اکبری پیش از ظهر امروز در جمع مدیران "قرارگاه حاج قاسم سلیمانی" اقدامات مثبت سپاه از جمله اهدای ۲۵۰ جهیزیه به نوعروسان را مطرح کرد و گفت: متاسفانه ما در بحث پیشگیری کرونا زیاد موفق نبودیم چرا که سرعت ویروس کرونا از سرعت ما بیشتر بوده است در این راستا سپاه و بسیج با برنامه‌ریزی طرحی در پی آن هستند که تردد افراد بیمار در سطح شهر را به حداقل کاهش دهند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) ادامه داد: ممکن است فردی سالم باشد و پس از مراجعه به بیمارستان برای انجام آزمایش‌ها درگیر این ویروس شود؛ در طرحی که بسیج پیگیری می‌کند تیم‌های پزشکی ۱۵ نفره متشکل از یک پزشک، ۴ پرستار و ۱۰ نیروی خدماتی به منزل افراد بیمار مراجعه می‌کنند.

اکبری استفاده از ظرفیت‌های بسیج را لازم دانست و گفت: در این اقدامات در خصوص قرنطینه‌سازی پشتیبانی مسؤولان و به خصوص استاندار نیاز است و بعضا در مواقعی به پشتیبانی دستگاه‌های قضایی نیاز داریم تا برای سپاه و بسیج حکم‌های لازم صادر شود و جا دارد در این جا از اقدامات دادستان لردگان تشکر کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ تا ۳۵ درصد افراد بیمار قرنطینه را رعایت نکردند، اظهار داشت: باید به بحث آموزش و اقناع‌سازی مردم توجه ویژه شود و کمک‌های مومنانه به افراد در قرنطینه برسد و اینکه بحث معیشت بسیار مهم است و باید علاوه بر تهیه بسته‌های معیشتی با احتکار و گران فروشی مبارزه جدی صورت بگیرد.

اکبری افزود: شماره ۱۱۴ مربوط به اطلاعات بسیج آمادگی دارد گزارشات مردمی مبنی بر گران فروشی و احتکار را دریافت کند و با همکاری با سازمان صمت و تعزیرات با متخلفان برخورد شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.