نخست وزیر اسلواکی کرونا را با "کمونیست‌ها" یکی دانست

به گزارش خبرگزاری تاس،  ایگور ماتوویچ، نخست وزیر اسلواکی در اظهاراتی بعد از یک نسشت مرکز بحران درباره مبارزه با شیوع کروناویروس در این جمهوری گفت: ما باید با کروناویروس همچون کمونیستها در گذشته مبارزه کنیم.

نخست وزیر اسلواکی افزود: اینها همچنین بیگانگانی بودند که زندگی ما را خراب کردند و نگذاشتند آزادانه نفس بکشیم. حالا هم ما یک بیگانه در اینجا داریم، کروناویروس.

نخست وزیر اسلواکی این اظهار نظر را در آستانه روز آزادی و دموکراسی که یک مناسبت عمومی در اسلواکی و جمهوری چک است، مطرح کرد. در ۱۷ نوامبر ۱۹۸۹ نیروهای امنیتی جمهوری سوسیالیست چکسلواکی تظاهرات دانشجویان در شهر پراگ را سرکوب کردند. این رخداد باعث به راه افتادن به اصطلاح "انقلاب مخملی" شد که در دسامبر همان سال منجر به تغییر رژیم سیاسی در چکسلواکی سابق شد.

پارلمان اسلواکی اوایل ماه جاری میلادی با تصویب قانون حزب کمونیست چکسلواکی (موجود در بازه ۱۹۲۱-۱۹۹۰) و شاخه منطقه‌ای آن، حزب کمونیست اسلواکی (تاسیس شده در ۱۹۴۸) را سازمان مجرم خواند.

جدیدترین آمارها نشان می‌دهند تعداد موارد ابتلای به کروناویروس در اسلواکی از ۸۷۰۰۰ تن فراتر رفته و بالغ بر ۵۲۶ تن نیز در اثر این ویروس جانشان را از دست داده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.