پیش از این، معاون اجرایی فرماندار ایالت پنسیلوانیا ادعای ستاد انتخاباتی ترامپ درباره بروز هر گونه تقلب در رأی‌گیری این ایالت را رد کرده بود و گفت که هیچ اطلاعی درباره بروز تخلف و تقلب در رأی‌گیری ایالت پنسیلوانیا ندارد.

معاون فرماندار پنسیلوانیا همچنین گفته بود که سیاست حزب گرایی در این ایالت مطرح نیست و ماموریت فرمانداری پنسیلوانیا تضمین برگزاری انتخابات عالانه است.

ستاد انتخاباتی ترامپ اخیرا تلاش زیادی کرده است تا با طرح شکایت‌های متعدد در ایالت های حساس و مهم نتایج انتخابات را به چالش کشیده و اجازه تایید نهایی نتایج انتخابات در ایالت پنسیلوانیا و سایر ایالت‌های مهم و سرنوشت ساز را ندهند.

ستاد انتخاباتی ترامپ شکایتی را در دادگاه پنسیلوانیا طرح کرده و مقام‌های انتخاباتی این ایالت را متهم کرده است که یک سیستم رای گیری دوگانه را طراحی و اجرا کرده‌اند و معیارها و استانداردهای متفاوتی را برای رای گیری حضوری یا پستی اعمال نموده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در تازه‌ترین توئیت خود اعلام کرد که سامانه رأی‌گیری «دومینیون» که در بسیار از ایالت‌های آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد، صدها هزار رأی وی را حذف کرده یا به نام رقیب دموکرات وی ثبت کرده است. ترامپ در ادامه توئیت خود مدعی شد که ۲.۷ میلیون رأی وی پاک شده و یا به رقیب انتقال پیدا کرده است.

همزمان «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از «تعلل» جمهوری‌خواهان در اعتراف به شکست و به رسمیت شناختن پیروی بایدن و عدم موافقت آنها با بسته حمایتی جدید برای مبارزه با کرونا به شدت انتقاد کرد.

پلوسی روز پنجشنبه در یک نشست خبری در ساختمان مجلس سنا خطاب به جمهوری‌خواهان گفت: «سیرک را متوقف کنید و انجام کارهای مهم برای مردم آمریکا را شروع کنید».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.