درخواست ۳۰ نماینده پیشین جمهوریخواه کنگره از ترامپ برای کناره گیری

پیش از این نیز برخی شخصیت های سرشناس حزب جمهوریخواه از جمله شماری از سناتورهای وابسته به این حزب در مجلس سنا، پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفته اند.

دونالد ترامپ روز دوشنبه در یادداشت توئیتری خود، اتهام تقلب در انتخابات این کشور را تکرار کرد و افزود: موضوع تطابق آرا بسیار بیش از حد انتظار است. تعداد بسیار زیادی از آرا  تحت تاثیر قرار می‌گیرند. گوش به زنگ باشید!

وی با بیان اینکه "نوادا در حال تبدیل شدن به یک چاه ویل آرای جعلی است"، افزود: مت شلپ و آدام پاول لاسکالت در حال یافتن چیزهایی هستند که اگر منتشر شوند کاملا تکان دهنده خواهند بود!

جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.