پاسخ نوبخت به یک شایعه علیه دولت

در نامه محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه آمده است :

 ۱- طرح احداث دانشکده فناوری های نوین پس از طی مراحل قانونی و تهیه گزارشات توجیهی فنی و اقتصادی برای اولین بار درسال ۱۳۹۱ پس از تصویب لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی برای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصویب و سپس ابلاغ گردید و تاکنون همه ساله در قوانین بودجه سنواتی دارای اعتبار مصوب بوده و آخرین بار  در پیوست شماره یک قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

۲- با توجه به اعتبار اندک طرح مذکور طی سالیان گذشته و عدم امکان احداث فضای جدید، فضای دانشکده فناوری های نوین در بخش هایی از بیمارستان دانشگاه شهید بهشتی فعال بوده که به دلیل نامناسب بودن فضای مذکور از یک طرف و ضرورت تجمیع دانشکده مذکور (با کاربری فناوری های نوین در حوزه پزشکی، داروسازی و آزمایشگاهی) با دانشکده آموزش پزشکی و مدیریت، خرید ساختمانی جدید طی نامه مورخ ۹۹/۲/۲۰ توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی درخواست گردید که به موجب نامه مورخ ۹۹/۴/۲۹ وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد تاکید قرار گرفت و نهایتا با توجه به تشدید بیماری های نوپدید از جمله کرونا وضرورت ایجاد مراکز نوین در حوزه پزشکی و گسترش آزمایشگاه ها با فناوری های جدید و داروسازی، به موجب موافقت ریاست محترم جمهور ابلاغ طی نامه مورخ ۹۹/۴/۲۹ توسط آن نهاد تخصیص اعتبار در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

۳- تخصیص طرح مذکور ابتدا طی ابلاغیه  مورخ ۹۹/۴/۳۰ از محل یک میلیارد یورو مبلغ صندوق توسعه ملی که طبق برنامه مصوب ستاد کرونا (ابلاغی طی نامه شماره )  به وزارت بهداشت  می بایست ۶۸۰ میلیارد تومان آن به طرح های عمرانی اختصاص یابد، ابلاغ گردید. متعاقبا با توجه به وجود ردیف  ۵۵۰۰۰۰۰۸۷  جدول شماره ۹ قانون بودجه سال جاری که ویژه کمک به طرح های قابل اتمام در سال ۹۹  (مندرج در صفحه شماره ۲۰۰ ماده قانون بودجه) است و اعتبار نقدی آن نیز از حساب موجود خزانه برای طرح های تملک دارایی های سرمایه ای تامین شده است. محل پرداخت طی ابلاغیه مورخ ۹۹/۵/۶ اصلاح گردید.

 لازم به توضیح است که این اصلاح صرفا یک بحث تخصصی بودجه است که با تشخیص این سازمان و بدون هر گونه دخالت و درخواست یا تذکری از طرف نهادهای نظارتی صورت گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.