علائم ابتلای کودکان به کرونا را بشناسید

دکتر زهرا نهبندانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: محققان اعلام کرده‌اند علائم تازه‌ای از ابتلای کودکان به ویروس کرونا را کشف کردند که به طور کامل با بزرگسالان متفاوت است.

وی ادامه داد: اگر کودک تمایلی برای خوردن غذا ندارد و از خوردن برخی وعده‌های غذایی طفره می‌رود، این مورد می‌تواند یکی از علائم ابتلا به کرونا باشد.

رییس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کودکان در ۴۸ ساعت نخست ابتلا به کرونا، دارای سطح بسیار بالایی از این ویروس در مجاری تنفسی خود هستند.

وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده کودکان کمترین آسیب پذیری را در مقابل ویروس کرونا دارند و از این رو شیوع ویروس در میان این قشر کمتر است و نمی‌تواند باعث نگرانی زیاد باشد، اما با این حال، کودکان یکی از ناقلان فعال کرونا هستند.

دکتر نهبندانی با تاکید بر اینکه به دلیل توانایی کودکان در انتقال آسان ویروس کرونا به دیگران، باید نسبت به این موضوع حساس بود ادامه داد: علائم ابتلا به کرونا در کودکان با بزرگسالان متفاوت است و شواهد نشان می‌دهد در بسیاری از موارد والدین از شناسایی صحیح علائم ناتوان هستند و علائم کرونا را به بیماری‌های دیگر نسبت می‌دهند.

وی گفت: بسیاری از کودکان مبتلا به کرونا هیچ علائمی ندارند با این حال، تحقیقات دانشمندان نشان داده است از میان کودکان مبتلا به کرونا که علائم بیماری را از خود نشان می‌دهند، ۵۵ درصد از بی حالی و ضعف رنج می‌برند. همچنین ۵۳ درصد این کودکان از سردرد شکایت داشته و بیش از ۵۰ درصد آن‌ها نیز علائم تب را نشان می‌دهند. گلو درد با ۳۸ درصد، بی اشتهایی (که منجر به بی میلی از خوردن وعده‌های غذایی می‌شود) ۳۵ درصد، مشکلات مختلف پوستی شامل خارش، التهاب، جوش و امثال آن با ۱۵ درصد و اسهال با ۱۳ درصد از جمله شایع‌ترین علائم کرونا در کودکان مبتلا بوده است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶۹۲ هزار و ۹۴۹ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۵۲۵ هزار و ۶۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.