محمدرضا دارابی در گفت‌وگویی، در خصوص ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی در جذب دانشجویان خارجی گفت: در تمام رشته‌هایی که مجوز داریم می‌توانیم ۳۰ درصد دانشجوی خارجی بگیریم اما مصوبه ما ۲۰ درصد است؛ بنابراین اگر ۱۰۰ دانشجوی پزشکی بگیریم ۲۰ نفر می‌توانند خارجی باشند. در حال حاضر حدود ۳۰۰ دانشجوی بین‌المللی داریم.

وی در خصوص تاثیر شرایط ایجاد شده پس از خروج آمریکا از برجام در روابط دانشگاه علوم پزشکی با دانشگاه‌های خارج از کشور اظهار کرد: عمده دانشجویان ما از کشورهای عراق، لبنان، سوریه، تاجیکستان و... هستند و ارتباطات ما با این کشورها همچنان قوی است و مشکلی نداریم.

موظفیم به اندازه یکسال دارو دپو کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: همچنین وزیر بهداشت گفته است مشکلی از نظر دارو نخواهیم داشت و دارو را بر اساس دلار ۴۲۰۰ تومان از طریق واسطه‌ها تأمین خواهیم کرد و ما موظف هستیم به مدت یک سال ملزومات پزشکی و دارو را دپو کنیم تا مردم مشکلی نداشته باشند.

دارابی ادامه داد: البته این موضوع در خوراک، پوشاک، ماشین و... تاثیر گذاشته است و در جامعه پزشکی هم بی تاثیر نیست، اما آنقدر که در جامعه تأثیر گذاشته روی دانشگاه‌ها و حوزه سلامت اثر نداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشجو عنصری پرسشگر پر جنب و جوش و دنبال پاسخ است. به همین دلیل دانشگاه‌ها همیشه منشا تحرکات بوده‌اند؛ در دوران انقلاب عمده حرکت‌های مردمی از دانشگاه شروع شده است درست است که در قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ حرکت مردمی آغاز و سپس مراسم‌های چهلم برگزار شد اما استمراراین جریان در دانشگاه‌ها بود. در حال حاضر هم حرکت‌های انقلابی در دانشجویان دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مهندس بازرگان که می‌گفتند " پر جنب‌وجوش‌ترین دانشجوها دانشجویان پزشکی هستند اما بعد از فارغ التحصیلی آن‌ها، پست‌های اجرایی و سیاسی در اختیار دانشجویان سیاسی قرار می‌گیرد". دلیل این موضوع این است که دانشجویان پزشکی بعد از فارغ التحصیلی جذب بازار کار و مطب می‌شوند و کمتر به فکر کار سیاسی و اجرایی هستند. اکثر وزرا، فرمانداران و... مهندس هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.