جدیدترین واکنش رئیس کمیسیون اروپا به پیروزی بایدن

«اورسولا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، در پیامی توئیتری واکنشی جدید به پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا، نشان داد.

این مقام ارشد اروپایی در پیامی که در حساب کاربری توئیتر خود منتشر کرد نوشت: «در انتظار همکاری نزدیک با جو بایدن و کامالا هریس هستیم و دراین میان چالش‌های بزرگی مانند کرونا، تغییرات اقلیمی، قوانینِ دنیای دیجیتال، امنیت جهانی، و اصلاحات مربوط به چندجانبه‌گرایی، پیش رو داریم.»

پس از گذشت چند روز از آغاز شمارش آرا، دیروز (شنبه) رسانه‌های مختلف از پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌های آمریکا، خبر دادند.

در همین راستا، شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد که جو بایدن با کسب ۲۰ رای الکترال ایالت پنسیلوانیا به عنوان چهل‌وششمین رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد.

این پیروزی تاکنون واکنش و تبریک مقامات بسیاری از کشور‌ها را به دنبال داشته است. به طور مثال، فن لاین روز گذشته نیز در پیامی توئیتری نوشته بود: «تبریگ گرم و صمیمانه خود را به جو بایدن و کامالا هریس برای پیروزی در انتخابات امریکا می‌گویم. اتحادیه اروپا و امریکا متحدان دیرینه هستند و شهروندانمان ارتباطی نزدیک دارند. من مشتاق همکاری با رئیس جمهور منتخب امریکا هستم.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.