شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ایده‌ای را مطرح کرد که تاکنون در تاریخ این کشور ارائه نشده بود و این ایده شامل به تأخیر انداختن تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

سی ان ان افزود: بر اساس این گزارش، این در حالی است که ماندن یا نماندن ترامپ بر سر قدرت به آرای مردم آمریکا بستگی دارد. برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در زمان جنگ داخلی و جنگ جهانی دوم یا اول هم به تأخیر نیفتاده بود.

ترامپ صبح امروز در توئیتر خود نوشت: "سال ۲۰۲۰ با برگزاری رأی گیری پستی نادرست‌ترین و فریبکارانه‌ترین انتخابات در تاریخ خواهد بود. این مایه یک شرمساری بزرگ برای آمریکا خواهد بود. برگزاری انتخابات باید به تأخیر بیفتد تا مردم بتوانند یک رأی گیری ایمن و امنی را داشته باشند. "

او این سخنان را بر اساس حقایق نگفته است. این سخنانی قابل توجه از سوی یک رئیس جمهور در آمریکا محسوب می‌شود. این در حالی است که میزان حمایت مردمی از دونالد ترامپ در حال کاهش است و اقتصاد آمریکا نیز آسیب دیده است.

مجری برنامه سپس با جو جانز خبرنگار سی ان ان مستقر در واشنگتن دی سی گفتگو کرد و گفت این رئیس جمهوری است که اغلب سخنانی نگران کننده را مطرح می‌کند، زیرا می‌خواهد سبب انحراف اذهان عمومی درست یک روز پس از آن شود که انتشار ارقام اقتصادی نشان داد اقتصاد آمریکا در سه ماهه سوم امسال اوضاع نابسامانی داشته است. آیا این یک سخن جدی از سوی رئیس جمهور محسوب می‌شود؟

جو جانز در پاسخ به این سوال گفت: "مقامات در کاخ سفید می‌گویند او در پایان این توئیت سه علامت سوال قرار داد، اما فکر نمی‌کنم شما بتوانید میزان جدی بودن این سخنان را دست کم بگیرید، زیرا رئیس جمهور آمریکا در یک تصویر بزرگتر در تلاش برای غیر مشروع نشان دادن و تضعیف انتخاباتی است که قرار است در سوم ماه نوامبر برگزار شود و این در حالی است که نتایج نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد که او به یک دردسر بزرگ افتاده است و البته سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا رئیس جمهور می‌تواند چنین کاری انجام دهد یا خیر.

بررسی قانون اساسی در ارتباط با برگزاری انتخابات نشان می‌دهد این موضوع به قانون گذاران آمریکا و در واقع به مجلس نمایندگان و سنای آمریکا بستگی دارد و این آن‌ها هستند که می‌توانند درباره زمان، مکان و شیوه برگزاری انتخابات تصمیم گیری کنند؛ بنابراین سنا و مجلس نمایندگان آمریکا باید موافقت خود را با این اقدام نشان دهند و این بدان معناست که دموکرات‌هایی که کنترل مجلس نمایندگان و جمهوری خواهانی که کنترل سنا را در دست دارند باید با این اقدام موافقت کنند، اما به نظر نمی‌رسد آن‌ها بخواهند چنین کاری انجام دهند. انجام چنین کاری محتمل به نظر نمی‌رسد و کسی تاکنون سخنان رئیس جمهور را در ارتباط با این موضوع جدی نگرفته است. "

مجری برنامه سپس پرسید نکته دیگر این است که اگر او نتواند این اقدام را به صورت قانونی انجام دهد او در واقع در حال زیر سوال بردن نتایج انتخابات از هم اکنون است، زیرا انتخابات هنوز برگزار نشده است. نظر شما در این باره چیست؟

خبرنگار سی ان ان گفت: "هدف این توئیت در واقع زیر سوال بردن نتیجه انتخابات قبل از برگزاری آن بوده است. او در واقع یک پیام را در این باره ارسال کرد که این یک انتخابات مملو از تقلب خواهد بود و این در حالی است که نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد او در یک مخمصه قرار گرفته است. واضح است که برگزاری انتخابات از طریق پست اقدامی کارساز است و رئیس جمهور اکنون به دردسر افتاده است و برای همین چنین توئیتی را نوشته است. "

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.