محقق هلندی توئیتر ترامپ را هک کرد

به گزارش گاردین، رسانه‌ای هلندی اعلام کرده که «ویکتور گیورس» یک محقق امنیتی این کشور توانسته گذرواژه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی و نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا در انتخابات سال جاری، را حدس زده و آن را هک کند.

به نوشته روزنامه «de Volkskrant» چاپ هلند این محقق گذرواژه ترامپ را ««maga۲۰۲۰» اعلام کرده است. (این واژه ابتدای کلماتی است که ترامپ برای شعار انتخاباتی خود یعنی بار دیگر آمریکا را عالی کنیم، برگزیده است.)

این وبگاه خبری نوشته در انتخابات دور قبل در سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) نیز این محقق هلندی گذرواژه حساب ترامپ را حدس و به آن دسترسی پیدا کرده بود. در آن زمان گذرواژه ترامپ «تو اخراجی» (youtrefired) بوده است.

اکنون گیورس گفته پس از ۵ بار تلاش به گذرواژه حساب ترامپ دسترسی پیدا کرده است. وی افزود: «توقع داشتم پس از ۴ بار تلاش توییتر مانع من شود یا حداقل اطلاعات بیشتری از من بخواهد.»

شبکه اجتماعی توییتر این ادعای گیورس را تکذیب کرده و گفت: «هیچ شواهدی برای ادعای او نیافتیم و مطالب انتشار یافته در روزنامه هلندی نیز شواهدی در دسترس نمی‌گذارد. ما تدابیر خاصی برای حساب‌های کاربری خاصمان در آمریکا داریم.»

این در حالیست که گیورس در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های کشورش گفته ترامپ از راهکار‌های امنیتی مانند «راستی‌آزمایی دو مرحله‌ای» استفاده نمی‌کند و به راحتی به حساب کاربری رئیس جمهور آمریکا دسترسی پیدا کرده است.

به نوشته روزنامه هلندی این محقق پس از ورود به حساب ترامپ و مشاهده دسترسی به حساب ۸۷ میلیون دنبال کننده این مقام ارشد آمریکایی وحشت‌زده شده است.

گیورس پس از آن در تلاش بوده تا اطرافیان ترامپ مانند خانواده و کارزار انتخاباتیش را آگاه کند و پیام‌هایی از راه تویتیر به آن‌ها ارسال کرده تا به نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان اطلاع دهند حساب کاربریش امنیت لازم را ندارد.

به گفته این محقق هلندی روز بعد او متوجه شده راستی آزمایی دو مرحله‌ای فعال شده و همچنین او اظهار داشت سرویس مخفی آمریکا با او تماسی برقرار کرده تا به دلیل برقرای این امنیت از او تشکر و قدردانی کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.