واکنش تریبون‌های نماز جمعه به انتخابات آمریکا/ نه از دموکرات ها خیری به ما می رسد نه از جمهوری خواهان

انتخابات آمریکا، کرونا، جنگ قره باغ و ...از موضوعاتی بودند که در خطبه های نماز جمعه برخی شهرهای کشور مطرح شدند.

بنا به روایت مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه امروز رشت در مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به برگزاری انتخابات آمریکا و اتفاقات بعد از آن، اظهار کرد: امروز شاهد وحشی‌ترین برخوردها دولت و ملت در آمریکا هستیم.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب انتخابات در آمریکا هیچ نقشی در رفتار ما در قبال این کشور نخواهد داشت، افزود: به اذعان همگان دولت آمریکا دچار انحطاط سیاسی، رفتاری و اخلاقی شده و این موضوع در انتخابات اخیر بیش از هر زمان دیگر قابل مشاهده است.

امام جمعه رشت به نقض حقوق بشر در آمریکایی که مدعی حقوق بشر در همه کشورها است اشاره کرد و گفت: این کشور با وجود همه ادعاها کوچک‌ترین حقوق شهروندان خود را رعایت نمی‌کنند.

وی با اشاره به ادعای تقلب در انتخابات آمریکا از سوی هر دو نامزد، تصریح کرد: در سال ۸۸ شاهد بودیم عده‌ای با ادعای تقلب چه اهدافی را در جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کردند.

آیت الله فلاحتی در ادامه با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد شکست‌های پی در پی آمریکا در غرب آسیا بودیم، بیان کرد: این کشور با آن همه ادعای پیشرفت در کنترل کرونا نیز ناتوان بوده است همه این مسائل نشان دهنده افول و انحطاط در آمریکا است.

وی همچنین با اشاره به موضوع جنگ آذربایجان و ارمنستان و بیانان رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و ادامه داد: رهبری در سخنانی حکیمانه بر آزادی همه سرزمین‌های جمهوری آذربایجان تأکید کردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ایشان تأکید کردند ارامنه نیز نباید مورد ظلم و ستم قرار گیرند، افزود: همچنین به این موضوع که تروریست‌ها حق استقرار در مرزهای ایران را ندارند را نیز اشاره کردند.

وی به دستیابی نیروی‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به جدیدترین تکنولوژی‌های مقابله با دشمن نیز اشاره و تأکید کرد: به فرموده رهبری دیگر دوران بزنُ در رو تمام شده و امروز جمهوری اسلامی ایران به هر اقدامی از سوی دشمنان پاسخ سختی خواهد داد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اقدامات تلافی جویانه جوانان ایران در پاسخ به جمله سایبری رژیم صهیونیستی، گفت: این دستاورد را مدیون ملت ایران، خون شهدا و درایت‌های مقام معظم رهبری هستیم.

وی در ادامه به سالروز شهادت سردار «حسن تهرانی» پدر موشکی ایران اشاره و تصریح کرد: اقدامات و تلاش این شهید بزرگوار در ساخت موشک خواب را از دشمنان گرفته است. دستیابی به جدید تکنولوژی موشکی سبب شده تا ایران اسلامی توانایی دارد که دشمنان را دورترین نقاط نیز مورد هدف قرار دهند.

نباید نگاهمان به انتخابات آمریکا باشد

همچنین آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه امروز زاهدان، گفت: هر کس در انتخابات آمریکا، رئیس جمهور شود از جبهه دشمن و به دنبال دشمنی است و نباید نگاه‌مان به آنها باشد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به رشد چشمگیر فرزندان ایران اسلامی در ساخت موشک، پهپاد و هواپیماهای نظامی در پرتو هدایت‌های فرمانده معظم کل قوا عنوان داشت: با هدایت‌های رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و عمل به اقتصاد مقاومتی، اشتغال، تولید داخلی و رسیدگی به جوانان امکان رشد عرصه اقتصادی نیز وجد دارد و خلأها در نتیجه کم‌کاری و کم‌توجهی است.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به افتتاح طرح انتقال آب دریای عمان به فلات مرکزی و کرمان و یزد ضمن این که این اقدام را نویدبخش دانست اما نسبت به اجرا نشدن این طرح‌ها برای خود استان سیستان‌وبلوچستان گلایه کرد و عنوان داشت: چرا این طرح‌ها برای این استان که از لحاظ آب دچار مشکل است، تصویب نمی‌شود یا اگر تصویب شده چرا اجرا نمی‌شود و این کم‌کاری مربوط به مسئولان سابق استان است و می‌بایست نسبت به این موضوع توجه می‌داشتند.

سامانه تیربار موشکی سپاه نشانه اوج اقتدار در دوران تحریم است

بنا به گزارش تسنیم، آیت الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به رونمایی از سامانه تیر بار موشکی سپاه اظهار داشت: این دستاورد بزرگ نشانه اوج اقتدار در دوران تحریم است.

وی با بیان اینکه این اقتدار مرهون توجه به قدرت داخلی است نه انتظار انتخاب خارجی بیان کرد: همکاری‌های جدید دولت و سپاه و تشکیل قرارگاه ۱۷ ربیع نیز نویدبخش کنترل قیمت‌ها و گرانی‌های غیرموجه است.

نماینده ولی فقیه در همدان درباره انتخابات ریاست جمهوری امریکا و اتفاقات رخ داده در این کشور نیز عنوان کرد:‌ امروزه در اکثر کشورها انتخابات آمریکا رصد می‌شود و دنیا نظاره‌گر انحطاط سیاسی و اخلاقی در این کشور است.

 وی با تاکید براینکه حرکت قهقرایی نظام حاکم در آمریکا در حال آشکار شدن است گفت: تجربه ما نشان داده است که نه دموکرات‌ها به وعده عمل می‌کنند و نه جمهوری خواه‌ها پیمان می‌شناسند؛ هر کدام که به قدرت برسند خیری به ما نمی‌رسانند.

انتقاد از ملاک قرار دادن آرای الکترال در آمریکا

حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش اسالم با اشاره به برگزاری انتخابات آمریکا و حاشیه‌های پیش آمده این رویداد، گفت: ماهیت واقعی لیبرال دموکراسی در انتخابات اخیر آمریکا آشکار شد. نادیده گرفتن آرای مردمی و ملاک قرار دادن آرای الکترال که می‌تواند متفاوت با آرای اکثریت مردم باشد بر خلاف شعارهای پر زرق و برق لیبرال دموکراسی است.

امام جمعه اسالم ادامه داد: اتهام زنی و اهانت‌های متعدد دو نامزد ریاست جمهوری در میتینگ‌ها و مناظرات انتخاباتی نشان داد که اخلاق در جوامع غربی هیچ جایگاهی ندارد.

حجت الاسلام باقری با بیان این نکته که ادعای تقلب در انتخابات کلید واژه آشنایی است که اکنون دامن خود آمریکا را گرفته است، گفت: کسانی که سال‌ها با توطئه تقلب در انتخابات و ایجاد آشوب، سعی در ایجاد انقلاب‌های رنگی و مخملی و کودتا در کشورهای مختلف داشتند اکنون گرفتار آن شده و آشوب و اغتشاش سراسر آمریکا را فرا گرفته است.

وی افزود: همانطور که بارها گفته‌ایم و رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود در روز ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) بیان فرمودند نتیجه انتخابات آمریکا هر چه که باشد برای ما فرقی ندارد چرا که آمریکا رو به سوی انحطاط و نابودی دارد و آمدن و رفتن هر کدام از دو نامزد فقط سرعت حرکت به سمت نابودی را تغییر می‌دهد.

امام جمعه اسالم با اشاره به بخش دیگری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص گرانی‌های غیرقابل توجیه اخیر، عنوان کرد: یقیناً تأمین نیاز داخلی و کنترل قیمت‌ها راه حلش در داخل کشور است.

وی با بیان اینکه ورود سپاه به موضوع کنترل بازار و قیمت‌ها یک اتفاق مبارک است، گفت: سپاه بارها ثابت کرده است که با ورود به مشکلات به خوبی از پس آنها بر آمده است و یقیناً می‌تواند بازار را به خوبی کنترل کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.