کنایه یک امام جمعه به سیاسیون عرب لچک به سر/ به فکر معامله با آمریکا نباشیم/ روری بر خطبه‌های نماز جمعه

آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تحت پروتکل‌های بهداشتی و در برخی شهرستان ‌های کشور برگزار شد. براساس این گزارش ائمه جمعه مناطق مختلف کشور از تریبون نماز جمعه به موضوعاتی همچون «مسکن جوانان»، «ویروس کرونا»، «مداخلات آمریکا در ایران» و معیشت اشاره کردند که بخشی از سخنرانی‌های خطیبان نماز جمعه این هفته کشور به نقل از خبرگزاری‌ها آمده است.


 

ایران سیبل توطئه‌های دشمنان شده است

بر اساس گزارش فارس، آیت‌الله رسولی فلاحتی در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت در مصلا این شهر با اشاره به اینکه ۵۶ سال قبل در ۲۱ مهر سال ۴۳ قرارداد ننگین کاپیتولاسیون به دست دو مجلس شورای ملی و مؤسسان به تصویب رسید، گفت: امام خمینی (ره) در آبان همان سال موضع گرفته و فرمودند من نمی‌دانم دستگاه جبار از قرآن کریم چه بدی دیده است و چه ضرری از پناه قرآن و اسلام برده که این‌قدر پافشاری برای محو اسم آن دارند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: کاپیتولاسیون به این معناست که اگر چنانچه یک گروهبان آمریکایی بزند در گوش یک افسر ارشد ایرانی، کسی حق ندارد او را تحت تعقیب قرار دهد و اگر یک آمریکایی سگش را در خیابان تکان می‌داد هیچ ایرانی نمی‌توانست نگاه خشم‌آلود به سگ آمریکایی‌ها داشته باشد و این به معنای کامل  ذلت است.

فلاحتی با اشاره به توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی گفت: امروز ایران سیبل توطئه‌های دشمنان شده است که با صبر ملت و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری توطئه‌ها نقش بر آب‌شده و استقلال و عزت ملت ایران در دنیا زبانزد است.

وی با تأکید لزوم توجه ویژه مسؤولان به مسکن بیان کرد: اگر مسؤولان کشور مسئله مسکن را موردتوجه قرار دهند بسیاری از بخش‌های اقتصادی کشور فعال می‌شوند لذا در سایه فعالیت مسکن فعالیت اقتصادی هم جریان میابد.

وی با اشاره به اینکه بعد از عادی شدن روابط رژیم منحوس صهیونیستی با امارات برخی از کشورها ازجمله عربستان سعودی می‌خواهند خاکستر این آتش باشند، بیان کرد: در جریان جنگ بوسنی و هرزگوین یکی از کشورهایی که باعث یوگوسلاوها را به نابودی مسلمانان بوسنی هرزگوین تشدید می‌کرد عربستان سعودی بوده است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه این عرب‌هایی که فقط لچکی بر سر گرفته تا لقمه‌ای در دنیای بین‌الملل بیابند، ذلیل‌شده‌اند، گفت: آدم‌های خیره‌سری آمده و در نظام اسلام جا خوش کرده‌اند که نظام سلطه با یک‌پا زدن به آن‌ها، آسیب می‌زنند  و این برای مسلمانان ناراحت‌کننده است امیدواریم که این حکومت‌های نامیمون هرچه زودتر نابود شوند و مسلمانان آزاد شوند.

ارزش پول ملی حفظ شود

 حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر رفسنجان اظهار کرد: در کنار همه خدمات دستگاه‌های اجرایی سایه شوم گرانی، تورم افسارگسیختگی قیمت‌ها زندگی را به کام مردم تلخ کرده انگار نظارتی بر قیمت‌ها نیست و انصاف در خرید و فروش‌ها رعایت نمی‌شود.

وی تأکید کرد: طبق قرآن دشمن را باید دشمن دانست و با او باید برخورد دشمنانه داشته باشیم، گاهی بعضی افراد معامله با دشمن دارند، آمریکا که سردار سلیمانی را ترور می‌کند از سر دشمنی است و یا اینکه ملت ایران را سال‌های سال در تحریم قرار می‌دهد قطعا آمریکا دشمن است و نباید به فکر معامله با او بود.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: در روزهای گذشته ۱۸ بانک ایرانی را آمریکا در فهرست تحریم قرار داد، همچنین با طرح سند ۲۰۳۰ می‌خواهند در سال ۲۰۳۰در ایران مسائل جوانان، مدارس و فرهنگ ما به هدف دشمن نزدیک شود لذا باید اهل تدبیر باشیم و با دشمن مقابله کنیم.

عسکری با بیان اینکه باید بیماری کرونا را جدی بگیریم چون هر روز شاهد بدتر شدن اوضاع در جهان و در ایران هستیم، افزود: روز گذشته شاهد رکورد جدید فوتی‌های کرونا بودیم که باید با جدیت جلو برویم و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی ابراز داشت: نیروهای مسلح ما نیروهای تحت فرمان فرمانده کل قوا هستند و امکانات خود را طبق فرمان رهبر معظم انقلاب در اختیار درمان کشور قرار می‌دهند.

فریب لبخند آمریکا را نخوریم

بنا به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه مرکز مازندران در مصلای جمعه ساری با دعوت مؤمنان به تقوای الهی، اظهار داشت: در ایام اربعین سالار شهیدان، زندگی با تقوا نصیب مومنان الهی از سوی پروردگار متعال شده است.

وی افزود: امسال به‌دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، توفیق زیارت نزدیک سالار شهیدان نصیب ملت ایران نشده اما مراسمات زیارتی اربعین حسینی در ایران اسلامی با وضعیت شایسته و مطلوبی برگزار شده است.

لائینی با بیان اینکه "ملت ایران باید با رعایت دقیق مسائل بهداشتی ویروس کرونا را ریشه‌کن کنند" افزود: باید آمریکا را ذلیل و خوار کرد و این ابرقدرت استعمارگر را شکست داد.

وی با اعلام اینکه "امیدواریم با رعایت مسائل بهداشتی مراسمات دهه پایانی صفر نیز برگزار شود" گفت: به این مناسبت دهه پایانی صفر، دهه وقف نامگذاری شده است.

امام جمعه ساری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری افزود: برای مقابله با توطئه‌های اقتصادی استکباری بهترین راه تقویت تولیدات داخلی و حمایت از کالاهای ایرانی است.

وی با بیان اینکه "بدعهدی آمریکا علیه ملت ایران تمام‌شدنی نیست" تصریح کرد: اگر سوابق آمریکا را بدانیم نباید با لبخند آمریکا فریب بخوریم؛ باید نسل جوان از گذشته استکبار شناخت پیدا کند تا گول استعمار کثیف در شرایط فعلی را نخورد و بتواند توطئه‌های آمریکایی را خنثی کند.

نهضت حسینی بر پایه ظلم ستیزی است

بنا به گزارش ایرنا آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بیت‌المقدس اراک اظهار داشت: کنترل ویروس کرونا و بازگشت به شرایط عادی منوط به همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که بر این اساس آحاد جامعه باید استفاده از ماسک را جدی بگیرند. استفاده از ماسک درصد قابل توجهی از ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد که ابن مهم باید در تمام لایه‌های مختلف جامعه جدی گرفته شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: دهه آخر ماه صفر بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد خود در ۲ ماه عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) است و باید از این فرصت استفاده شود.
وی افزود: فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی (ع) بر پایه ظلم ستیزی و سازش نکردن با ظالم بنا شده و ابعاد این فرهنگ روز به روز در جهان متجلی می شود

امام جمعه اراک ادامه داد: زنده نگاه داشتن قیام عاشورا یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده ناهنجاری ها در جامعه است که وحدت، همبستگی و حرکت به سمت خودباوری را به همراه دارد.  

وی در پایان گفت: اگر امسال فرصت حضور در آئین راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) برای مردم ایران فراهم نبود اما اربعین در تمامی خانه‌های مردم برگزار و عشق و ارادت مردم به حضرت سیدالهشدا(ع) با شکوه خاصی به منصه ظهور گذاشته شد.

عزاداری صرف کافی نیست

آیت‌الله سید محمد سعیدی در یک خطبه مجازی به دلیل قرار داشتن قم در وضعیت قرمز کرونایی و تعطیلی نماز جمعه ، بیان کرد: مردم ازنظر معیشتی در رنج و سختی هستند و از مسئولان ملی و استانی می‌خواهیم توجه بیشتری برای کاستن از دردهای این قشر داشته باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ابراز داشت: هیات‌های مذهبی و مردم قم در طول ایام محرم و صفر با مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا همکاری مطلوبی داشتند.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: یاری‌رسانی و همراه بودن با اهل‌بیت(ع) باید اثر خود را در خانواده، بازار، دانشگاه، معابر عمومی و غیره نمایان باشد و به نحوی نباشد که با زبان ادعای یاری اهل‌بیت(ع) را داشته باشیم اما در عرصه عمل به دنبال رفتار دیگری باشیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: برخی رونق بازار خود را در کسادی بازار عزاداری جستجو می‌کنند و با راه انداختن انواع شبهات و افتراها به دنبال تعطیلی اماکن مذهبی و خاموش کردن نور خدا در جامعه اسلامی هستند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: رضاشاه فردی بود که با برپایی مجالس عزا مبارزه کرد و در پی تعطیلی آنها بود اما امروز سئوال اینجاست که باگذشت بالغ‌بر ۱۰۰ سال از آن زمان آیا ذره‌ای از شور حسینی(ع) کاسته شده است.

سعیدی تاکید کرد: جایگاه امام حسین(ع) در قلب ما قرار دارد و با تعطیلی موقت مجالس عزاداری ذره‌ای از عشق و علاقه ما به حضرت سیدالشهدا(ع) کاسته نمی‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.