اعلام پیروزی توسط ترامپ اشتباه بود؟

به گزارش وب سایت مترو، علت این موضوع به نحوه شمارش آرای پستی انتخابات آمریکا بر‌می‌گردد، اما شمارش این آرا تا کی ادامه دارد؟ و آیا ممکن است روی نتایج انتخاباتی که امروز اعلام می‌شوند، تاثیر بگذارد؟

آرای پستی کی شمرده می‌شوند؟

ممکن است شمارش این آرا تا چند روز دیگر زمان ببرد.

شمارش این آرا اصولا زمان بیشتری می‌برد، چراکه نحوه چک کردن صحت این آرا فرایند سخت‌تر و طولانی‌تری است. همچنین امسال بخاطر پاندمی کروناویروس، تعداد آرای پستی بیشتر از سال‌های قبل است چراکه جمعیت بیشتری ترجیح داده‌اند که به شکل حضوری در انتخابات شرکت نکنند.

تخمین زده شده است که حدود ۹۴میلیون نفر از طریق آرای پستی در انتخابات آمریکا شرکت کردند و در حالی که در برخی از ایالت‌های آمریکا مثل فلوریدا شمارش این آرا زودتر شروع شد، برخی ایالت‌ها مثل پنسیلوانیا و ویسکانسین که نتایج انتخاباتشان هم هنوز اعلام نشده است، شمارش این آرا آغاز شد.

آیا آرای پستی می‌توانند زمان اعلام نتایج را با تاخیر مواجه کنند؟

کاملا ممکن است، چراکه برخی از ایالت‌ها قبول کرده‌اند که تا سه روز بعد از انتخابات آرا را بشمارند. این یعنی ممکن است شمارش همه آرای پستی چند روزی زمان ببرد.

اگر تاخیری به وجود بیاید، این کشور باید صبورانه تا زمانی که آرای الکترا یکی از کاندیدا به ۲۷۰ برد منتظر اعلام نتایج باشد. این اولین باری نخواهد بود که انتخابات آمریکا با تاخیر روبرو می‌شود، در سال ۲۰۰۰، بخاطر مشکلات قانونی در فلوریدا ۳۶ روز طول کشید تا بوش به عنوان رئیس جمهور آمریکا معرفی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.