برنامه کاخ سفید برای تحویل احتمالی قدرت به بایدن

نشریه پولیتیکو نوشته یکی از سازمان‌یافته‌ترین و کارآمدترین بخش‌های کاخ سفید در این روزها، بال غربی کاخ سفید است که در حال انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای انتقال قدرت ریاست‌جمهوری به جو بایدن در صورت پیروزی او در انتخابات است. بال غربی بخشی از کاخ سفید است که دفاتر رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در آن قرار دارد.

«کریس لیدل»، یکی از دستیاران دونالد ترامپ در چند هفته گذشته به بررسی جزئیات مربوط به تحویل احتمالی قدرت به جو بایدن پرداخته است.

لیدل همچنین با رعایت ضرب‌الاجل‌های تعیین‌شده توسط کنگره، دو گزارش در ماه‌های میلادی می و اوت درباره نحوه انتقال قدرت تهیه کرده است. او همچنین در حال انجام همکاری‌های لازم با یک مقام باسابقه دولتی است که مسئولیت هماهنگی‌ها برای انتقال قدرت را به عهده دارد.

علاوه بر این، مقام‌های مطلع به پولیتیکو گفته‌اند وزارت دادگستری آمریکا موافقت کرده بررسی‌های امنیتی لازم در خصوص مقام‌های جو بایدن، در صورت پیروزی او در انتخابات را به عمل آورد.

با وجود این، مسئله‌ای که در اینجا وجود دارد این است که اگر ترامپ متوجه اقدامات لیدل شود مشخص نیست که او بتواند کارش را با همین سطح حرفه‌ای‌گری ادامه بدهد.

یک مقام سابق آمریکایی گفت: «گمان می‌کنم رئیس‌جمهور کاملاً از این موضوع بی‌خبر است. به محض اینکه از ماجرا با خبر شود، ممکن است این اقدامات به حاشیه رانده شوند.»

ترامپ روز چهارشنبه در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا در صورت شکست در انتخابات قدرت را تحویل رئیس‌جمهور بعدی خواهد داد یا خیر، گفت: «باید ببینیم چه پیش می‌آید... صندوق‌های رأی فاجعه و خارج از کنترل هستند! صادقانه بگویم، انتقالی در کار نخواهد بود بلکه تداوم [ریاست‌جمهوری من را] خواهیم داشت».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.