غریب‌آبادی: آمریکا سرمنشاء بسیاری از مشکلات جهان است

کاظم غریب‌آبادی سه‌شنبه شب با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرامی خود به اظهارات امروز رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفدهم ربیع الاول سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) اشاره کرد که فرمودند: «علت اصلی دشمنی آمریکا با نظام اسلامی ایران، زیر بار سیاست‌های ظالمانه نرفتن و به رسمیت نشناختن سلطه آنها است. این دشمنی ادامه خواهد داشت و تنها راه برطرف کردن آن، این است که طرف مقابل از این تصور که بتواند به ملت و دولت ایران ضربه اساسی وارد کند، مأیوس شود».

سفیر کشورمان در این باره افزود: روز به روز، نگاه حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی از شواهد و عینیت بیشتری برخوردار می شود. اعتبار آمریکا نه فقط در جهان اسلام، که در اروپا و جهان غرب هم افول کرده است. 

وی تصریح کرد: امروزه، در کنار معضلاتی نظیر تهدید جنگ، ناامنی، تحریم و تروریسم، معضلی نیز به نام آمریکا داریم که من از آن به عنوان «معضل بزرگ» یاد می کنم که خود، سرمنشا بسیاری از مشکلات جهان امروز است.

رهبر معظم انقلاب امروز اظهاراتشان با تاکید بر اینکه آمریکا همان فرعون مصر و طاغوت روزگار ماست، بیان کردند: هر کس رئیس جمهوری آمریکا بشود، بر روی سیاست ما تاثیری ندارد.

ایشان وحدت جهان اسلام را علاج واقعی مشکلات مسلمانان خواندند و با اشاره به سیاست عاقلانه ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا افزودند: سیاست حساب‌شده جمهوری اسلامی با رفت و آمد اشخاص در آمریکا تغییری نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ساعاتی پیش آغاز شده و رقابت تنگاتنگی میان دو نامزد حزب جمهوری خواه و دمکرات در جریان است.

جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در چند ایالت حساس جلو است، اما ترامپ رقیب جمهوریخواه وی تنها در چند روز گذشته، اختلاف خود با بایدن را در نظرسنجی ها کاهش داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.