نخست وزیر کانادا: آزادی بیان حد و حدودی دارد

به گزارش میل اند گلوب، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در واکنش محتاطانه به رخدادهای اخیر در فرانسه گفت: حملات تروریستی در فرانسه کاملا غیر قابل قبول هستند. این‌ها اقداماتی شنیع، تبهکارانه و غیر قابل توجیه هستند و نمی‌توان آن‌ها را تحت هیچ شرایطی در رابطه با تمام ارزش‌ها پذیرفت. ما در محکوم کردن این خشونت‌ غیر قابل پذیرش در کنار سایر کشورهای جهان ایستاده‌ایم. این مجرمان، این تروریست‌ها، این قاتلان بی‌رحم که عامل این حملات هستند، بیانگر اسلام نیستند. آن‌ها تعریف‌کننده مسلمانان در کانادا، در فرانسه یا جای دیگری در جهان نیستند.      

نخست وزیر کانادا در صحبتهایش درباره کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص) گفت که مطمئنا برای آزادی بیان محدودیتهایی وجود دارد.

ترودو در کنفرانس مطبوعاتی خود تلاش کرد از اشتباهات ماکرون درس بگیرد و گفت که آزادی بیان بدون محدودیت هایش حاصل نمی شود. وی خاطر نشان کرد: ما به خودمان مدیون هستیم که با احترام به دیگران عمل کرده و به صورت خودسرانه و غیرضروری به کسانی که با آنها در یک جامعه و یک سیاره شریک هستیم آسیب وارد نکنیم.

وی افزود: ما این حق را نداریم که به عنوان مثال دست به کارها و صحبتهایی بزنیم که باعث وحشت مردم شود، همواره محدودیتهایی وجود دارند.

ترودو از مردم خواست بیشتر در قبال کارها و صحبتهایشان در قبال انسانها محتاط باشند. او گفت: در یک جامعه متکثر، متنوع و پر احترام مثل جامعه ما، ما به خودمان مدیونیم تا از تاثیر کلمات و کارهایمان بر دیگران به ویژه این جوامع  و مردمانی که همچنان حجم زیادی از تبعیض را تجربه می کنند آگاه باشیم.

او در محکومیت حملات رخ داده در فرانسه گفت: این غیرقابل توجیه بوده و کانادا از صمیم قلب این اقدامات را محکوم می کند و در کنار دوستان فرانسوی خود که دارند این زمان بسیار دشوار را تجربه می کنند می ایستد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.