آذربایجان از بازگشایی چند ایستگاه در مرز با ایران خبر داد

خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان گزارش داد که نیروهای گارد مرزی این کشور پرچم خود را در پاسگاه‌های مرزی «سلطانلی»، «خلافلی»، «خداآفرین» و «گوملاگ» در منطقه زنگیلان و جبرائیل برافراشتند و فعالیت‌ها و خدمات نظامی خود را در این ایستگاه‌ها از سر گرفته‌اند. 

براساس این گزارش، برگزارکنندگان مراسم افتتاحیه این ایستگاه‌ها اعلام کردند که «آزادسازی این مناطق باستانی جمهوری آذربایجان از اشغال جمهوری ارمنستان تحت رهبری الهام علی اف، با موفقیت انجام شده است و باکو را به روز پیروزی بزرگ برای مردم این کشور نزدیک‌تر کرده است».

خبرگزاری ترند در ادامه گزارش خود به نقل از مقامات باکو افزود، آزادسازی ۱۳۲ کیلومتر از مرزهای جمهوری آذربایجان با ایران نقش کلیدی در توسعه همکاری‌های سطح بالا با مقامات گارد مرزی ایران و تبادلات مرزی با گارد مرزی ایران ایفا خواهد کرد و در تضمین امنیت مرزی نقش مهمی خواهد داشت. 

مقامات جمهوری آذربایجان تاکید کرده اند که برای امنیت، رفاه و آسایش سربازان، افسران و نیروهایگارد مرزی و خانواده های آنها در کوتاهترین زمان زیرساختهای جدید در این مناطق تازه آزادشده احداث خواهد شد. 

مقامات باکو طی روزهای گذشته از پیشروی نیروی ارتش این کشور در مناطق قره باغ کوهستانی و آزاسازی بخشی از این مناطق خبر داده‌ بودند.

رئیس جمهوری آذربایجان روز جمعه در حساب توییتری خود نوشت که نیروهای جمهوری آذربایجان، روستاهای «خداوردی‌لی»، «قوربان‌تپه»، «شاه‌ولدلی» و «خوبیارلی»، را در منطقه جبرائیل و روستاهای «آلادین» و «وجنعلی» را در منطقه زنگیلان آزاد کرده‌اند.

درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ کوهستانی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان حدود چهل روز است که ادامه دارد و دو طرف با وساطت روسیه و آمریکا سه بار بر سر توقف درگیری‌ها و آتش‌بس انسانی توافق کرده‌اند که هر سه بار با شکست مواجه شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.