ارمنستان: روسیه میانجی قابل اعتماد در حل تنش در قره باغ است

رئیس جمهوری ارمنستان در مصاحبه‌ای روسیه را یک میانجی قابل اعتماد در زمینه حل تنش قره باغ برشمرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» «آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان در مصاحبه خود با هفته نامه مصری «الاهرام» گفت: «روسیه یک میانجی مورد اعتماد و فعال در زمینه حل منازعه قره باغ است».

وی با انتقاد از ارتش جمهوری آذربایجان با ادعای نقض آتش بس افزود: «در زمینه درگیری قره باغ، روسیه یک میانجی مورد اعتماد و فعال در این درگیری است ون قش مهمی را ایفا می‌کند. برقراری یک آتش بس با وساطت روسیه در دهم اکتبر اقدامی شجاعانه و به موقع بود.»

درگیری‌های نظامی در منطقه قره‌باغ کوهستانی وارد بیست و هشتمین روز خود شده و طی آن نیروهای دو طرف مواضع یکدیگر را هدف قرار داده‌اند. نیروهای جمهوری آذربایجان دیروز برای اولین بار بعد از جنگ اول قره‌باغ توانستند آنسوی مرز مشترک با ایران را تا شهرک «آغ‌بند» واقع در نزدیکی مرز ارمنستان آزاد کنند.

برخی منابع غیر رسمی می‌گویند نیروهای جمهوری آذربایجان خود را به کریدور زمینی «لاچین» که قره‌باغ را به ارمنستان وصل می‌کند، رسانده‌اند و درگیری‌ در اطراف این راه ارتباطی به شدت ادامه دارد.

همزمان با پیشروی نیروهای جمهوری آذربایجان، «جیحون بایرام‌اف»، وزیر خارجه این کشور با «مایک پامپئو»، همتای آمریکایی خود در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو کرد. قرار است دیدار مشابهی نیز بین وزرای خارجه ارمنستان و آمریکا با هدف توقف درگیری‌ها انجام شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.