آذربایجان از آزادسازی مناطق جدید در قره‌باغ خبر داد

او امروز جمعه در حساب توییتری خود نوشت که نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان، دو روستا به نام‌های «دولانار» و «بونیادلی» در منطقه «خوجاوند» و روستاهای «داغ توماس»، «نوسوس»، «خلف‌لی»، «مین باش‌لی»، «ویصل‌لی» را در منطقه «جبرائیل» آزاد کرده‌اند.

او همچنین از آزادسازی روستاهای «وندلی» و «میرزا حسن‌لی»، در منطقه «زنگیلان»  و  روستاهای «زیلان‌لی»، موغان‌لی»، «آلا قورشاق» و «کورد ماهریزلی» در منطقه «قوبادلی» خبر داد.

مقامات ارمنستان و جمهوری خود‌خوانده قره‌باغ به ادعای پیشروی نیروهای جمهوری آذربایجان واکنشی نشان نداده‌اند. 

درگیری‌های نظامی در منطقه قره‌باغ کوهستانی وارد بیست و هفتمین روز خود شده و طی آن نیروهای دو طرف مواضع یکدیگر را هدف قرار داده‌اند. نیروهای جمهوری آذربایجان دیروز برای اولین بار بعد از جنگ اول قره‌باغ توانستند آنسوی مرز مشترک با ایران را تا شهرک «آغ‌بند» واقع در نزدیکی مرز ارمنستان آزاد کنند.

برخی منابع غیر رسمی می‌گویند نیروهای جمهوری آذربایجان خود را به کریدور زمینی «لاچین» که قره‌باغ را به ارمنستان وصل می‌کند، رسانده‌اند و درگیری‌ در اطراف این راه ارتباطی به شدت ادامه دارد.

همزمان با پیشروی نیروهای جمهوری آذربایجان، «جیحون بایرام‌اف»، وزیر خارجه این کشور با «مایک پامپئو»، همتای آمریکایی خود در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو کرد. قرار است دیدار مشابهی نیز بین وزرای خارجه ارمنستان و آمریکا با هدف توقف درگیری‌ها انجام شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.