تهدید عاملان ترور سردار سلیمانی در خاک آمریکا

شبکه فاکس‌نیوز به نقل از منابعی در وزارت دفاع و ارتش آمریکا مدعی شد برخی از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون) که در عملیات ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس مشارکت داشته‌اند، اخیرا هدف تهدید‌های امنیتی قرار گرفته‌اند.

به نوع این "تهدیدهای امنیتی" اشاره‌ای نشده، اما به ادعای منابع فاکس‌نیوز این مقامات هم در خاک آمریکا تهدید شده‌اند و هم هنگامی که به خارج از آمریکا سفر کرده‌اند.

این گزارش ادعایی را نخستین بار دیروز (پنجشنبه) شبکه "ان‌بی‌سی" نیوز منتشر کرد و سپس نماینده ارشد وزارت دفاع آمریکا آن را برای فاکس نیوز تایید کرد.

مقامات امنیتی آمریکا مدعی شده‌اند: تهدیدات علیه مقامات ارشد پنتاگون ممکن است با ترور سردار قاسم سلیمانی، ژنرال ایرانی توسط نیرو‌های آمریکایی در ژانویه سال جاری میلادی مرتبط باشد. هرچند گزارش‌های قطعی در این خصوص منتشر نشده است.

تهدید عاملان ترور سردار سلیمانی در خاک آمریکا

به نوشته فاکس‌نیوز ماه گذشته ارتش و سازمان اطلاعات آمریکا در جریان چنین تهدیداتی قرار گرفتند و نسبت به آن‌ها هشدار دادند.

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون نیز با صدور اطلاعیه «هشدار» ضمن آگاه کردن مقامات اجرایی قانون فدرال، اعلام کرد وزارت دفاع، اقدامات امنیتی برای همه پرسنل خود را در نظر گرفته است.

فاکس‌نیوز در ادامه با اشاره به اینکه کاخ سفید از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کرده نوشت: اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اواسط ماه سپتامبر با انتشار یک توئیت توجهات را به تهدید‌های مشکوک علیه مقامات ارشد پنتاگون جلب کرد.

اشاره فاکس‌نیوز به این توییت رئیس‌جمهور آمریکا در اواسط سپتامبر است که مدعی شد ایران در پاسخ به ترور سردار سلیمانی در حال برنامه‌ریزی برای یک ترور یا حملات دیگری علیه آمریکاست.

در سوم ژانویه سال میلادی جاری آمریکا در اقدامی تروریستی سردار قاسم سلیمانی و همراهانش را در یک حمله پهپادی در فرودگاه بغداد به شهادت رساند. اقدام تروریستی که خیلی زود با موشک باران بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق از سوی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران پاسخ داده شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.