تصمیم ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از سومالی

رئیس جمهور آمریکا قصد دارد نظامیان خود را از کشور آفریقایی سومالی خارج کند.

به نوشته وبگا شبکه خبری «بلومبرگ»  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به مشاوران ارشد خود گفته که قصد دارد نظامیان آمریکا را از سومالی خارج کند.

منابع مطلع در این زمینه که مایل به افشای هویت خودنبودند، گفتند که پنتاگون پیش نویس برنامه‌هایی در این زمینه را برای رئیس جمهور آمریکا ارسال کرده و گفت‌وگوهایی با حضور «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی ، «مارک اسپر» وزیر دفاع و «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در حال انجام است. آمریکا حدود ۷۰۰ نظامی در سومالی دارد و اکثریت عضو نیروهای مخصوص این کشورند که در دوره ترامپ به سومالی اعزام شدند.

«کالین توماس جنسن» از مشاوران ارشد سابق آمریکا در امور  آفریقا گفت، اگر ایالات متحده به طور قابل توجهی از حضور نظامی خود در سومالی بکاهد، توان امنیتی دولت در این کشور به طور قابل توجهی تضعیف خواهد شد. سخنگویان شورای امنیت ملی، وزارت دفاع و مقر فرماندهی آمریکا در آفریقا از اظهارنظر در این زمینه خودداری کردند.

آمریکا مدت‌هاست که به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی در سومالی حضور دارد و بارها با پهپاد علیه غیر نظامیان این کشور حمله کرده است. چندی قبل حمله هوایی آمریکا در سومالی به کشته شدن 6  غیرنظامی منجر شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.