اسرائیل از موضع ضداسلامی فرانسه حمایت کرد

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای که بیانگر تأیید و توجیه این رژیم برای ادامه اهانت‌ها به پیامبر اکرم (ص) بود، اعلام کرد که در برابر فراخوان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مبنی بر تحریم کالاهای فرانسوی در کنار فرانسه خواهد ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری «قدس»،‌ در بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی آمده است که تل‌آویو مقایسه آنچه سیاست‌های فرانسه ضد افراطی‌گری اسلامی در فرانسه خوانده شده، با سیاست نازی‌ها علیه یهودیان پیش از جنگ جهانی دوم را رد می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه گفت که تل‌آویو بر این باور است که تحریم کالاهای فرانسوی به‌مثابه سوء‌استفاده سیاسی افراط‌گرایانه از مسئله آزادی بیان است.

او همچنین گفت که فراخوان‌هایی از این قبیل همچون دعوت به تحریم «اسرائیل»، باعث افزایش تنفر می‌شود.

اخیرا اقدام یک معلم تاریخ فرانسوی در نشان دادن کاریکاتورهای موهن از پیامبر (ص) و کشته شدن او به دست یک چچنی، بازتاب گسترده‌ای در فرانسه داشته است.

در پی این اقدام، وزیر کشور فرانسه در اظهاراتی ضداسلامی از وجود بخش خاص برای محصولات حلال در فروشگاه‌های این کشور ابراز ناراحتی کرده بود.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز در سخنانی از اظهارات موهن علیه پیامبر اسلام (ص) حمایت کرده بود که این مسئله با خشم جوامع اسلامی مواجه شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز پس بالاگرفتن اهانت‌ها به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)‌ خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.