کاردار فرانسه به وزارت خارجه احضار شد

روز گذشته در اعتراض به اصرار مقامات فرانسوی به حمایت از انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز نسبت به ساحت پیامبر اکرم(ص)، آقای «فلوران ایدالو» کاردار موقت سفارت فرانسه در تهران در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه احضار شد.

در جریان این دیدار معاون مدیر کل اروپای وزارت امور خارجه کشورمان، ضمن محکوم کردن اقدامات غیر قابل قبول مقامات فرانسوی که موجب جریحه دار شدن احساسات میلیون‌ها مسلمان در اروپا و جهان شده است، تاکید کرد: هرگونه اهانت و بی‌احترامی به پیامبر اسلام(ص)، ارزش‌های ناب اسلام از سوی هر فرد و در هر مقامی به شدت محکوم و مردود است.

وی افزود: دامن زدن به اسلام هراسی و نفرت پراکنی آن هم بنام آزادی بیان که باید در خدمت مفاهمه، همدلی و همزیستی مسالمت آمیز میان جوامع بشری باشد، عمیقا مایه تاسف است.

معاون مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه، همچنین تاکید کرد: واکنش نابخردانه مقامات فرانسوی به اقدام افراط گرایانی که بنام اسلام دست به خشونت می‌زنند، تنها زمینه را برای رشد گرایشات انحرافی و فاقد سنخیت با این دین الهی که همواره نویدبخش تسامح، عقل گرایی، صلح و عدالت‌طلبی است را فراهم می‌کند.

 آقای آیدالو کاردار موقت سفارت فرانسه، قول داد اعتراض جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دولت فرانسه در این خصوص را در اسرع وقت به مقامات ذیربط کشورش منعکس کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.