انتقاد تند هاشمی طبا از اصولگرایان

اخیرا «حسین مرعشی»، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، گفته بود: کاندیدهای حزبی ما مشخص هستند، جهانگیری، محسن هاشمی، همتی، ملک زاده، هاشمی طبا، کرباسچی و غیره مطرح هستند البته هنوز خودشان نپذیرفته اند.

در این ارتباط «مصطفی هاشمی‌طبا»، کاندیدای پیشین انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، درباره قرار گرفتن نامش در لیست کاندیدای حزب کارگزاران گفت: بنده این مطلب را در یکی از رسانه‌ها خواندم؛ اینکه برخی آقایان محبت دارند بحث دیگری است. 

او در پاسخ به این سوال که آیا حزب کارگزاران با شما در این باره صحبتی داشته یا خیر؟ افزود: خیر. با بنده صحبتی نشده است.

هاشمی‌طبا در پاسخ به این سوال که آیا برای کاندیداتوری در ۱۴۰۰ اعلام آمادگی می‌کنید؟ ادامه داد: خیر. قصدی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ندارم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این باره که به نظر می‌رسد، اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده دچار سردرگمی شده‌اند، عنوان کرد: متاسفانه همه سردر گم‌اند. هیچ کس برنامه‌ای برای برون رفت از شرایط فعلی ندارد؛ اصلاح طلبان و کارگزاران و یا اصولگرایان برنامه‌ای برای ارائه ندارند حال ممکن است، شرکت کنند و چهار نفر را نیز معرفی کنند اما برنامه‌ای برای کشور ندارند. 

او در پاسخ به این سوال که برای برون رفت از این وضعیت باید چه کرد و چرا برخی تندروها از شنیدن کلمه صلح از زبان روحانی عصبانی شده‌اند؟ تصریح کرد: روحانی گفته موقع صلح باید صلح کنید موقع جنگ باید جنگ کنید همه همین حرف را می‌زنند مگر غیر از این حرف را می زنند؟ او این حرف را گفته اما عده‌ای علیه او  موضع گرفتند.

هاشمی‌طبا در پاسخ به این سوال که چرا این عده از صحبت روحانی عصبانی شدند؟ تاکید کرد: اصولگرایان عصبانی هستند آنها از خودشان هم عصبانی‌اند از همه عصبانی‌اند چرا ندارد، دلیلی هم نمی‌خواهد. این عده می‌خواهند همه چیز را به نام و نفع خودشان کنند؛ آنها برای خودشان هم هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند. به بیانی دیگر اگر همین الان، مملکت را به دست پایداری بدهیم نمی‌توانند کاری کنند مثل مجلس یازدهم. حدود ۵ ماه است که  این مجلس در حال کار کردن است اما تاکنون، هیچ کاری نکرده است. قبل از ورود به مجلس ادعا می‌کردند که وضعیت مردم و معیشت را سر و سامان می‌دهیم، حال چه کردند؟ رفتند در مجلس قیرفروشی راه انداختند.

او در پایان عنوان کرد: کار عده‌ای، کار سیاسی است و به نوعی منکوب کردن دیگران است در واقع دغدغه‌شان، پایمال کردن دیگران است نه اینکه به حقیقت دست پیدا کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.