5 توصیه بسیار مهم برای پیشگیری از خشکی پوست در سرما

همزمان با سرد شدن هوا تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری‌های مختلف به مراتب مهم‌تر می‌شود و در این شرایط توجه به رژیم غذایی و سبک زندگی سالم برای کمک به تناسب اندام و حفظ سلامت عمومی بدن حیاتی‌تر است.

برخی افراد با تغییر فصل و افزایش باد و سرما ممکن است عارضه‌های پوستی بیشتری خشکی پوست یا اگزما را تجربه کنند و در بعضی‌ها نیز واکنش پوست نسبت به محصولات مختلف بهداشتی و آرایشی در این فصل تغییر می‌کند؛ مثلا در نواحی از پوستِ صورت شامل پیشانی و بینی که اصلاحا "ناحیه T" گفته می‌شود، ترشح چربی از غدد پوستی افزایش می‌یابد.

به گزارش سایت تخصصی "ان دی تی وی"، برهمین اساس متخصصان پوست برای مراقبت بهتر از سلامت این عضو حیاتی همزمان با تغییرات فصلی، پنج توصیه ساده را ارائه می‌کنند که انجام آنها در اغلب موارد می‌تواند مفید باشد یا دست‌کم این مشکلات را به حداقل برساند:

- در هنگام شست و شوی پوست صورت و بدن حتما از آب ولرم به جای آب خیلی داغ یا خیلی سرد استفاده کنید. آب ولرم مانع از خشکی پوستِ صورت می‌شود.

- از صابون‌های ملایم با pH متعادل استفاده کنید. اگر پوست تان خیلی خشک است پیش از دوش گرفتن از روغن زیتون یا روغن نارگیل استفاده کنید. همچنین اگر پوستِ خیلی خشکی دارید شاید بهتر باشد صابون را فراموش کرده و برای انتخاب جایگزین مناسب با یک متخصص پوست مشورت نمایید.

- در طول روز به اندازه کافی و در فواصل منظم آب بنوشید.

- حتما به طور منظم از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید و همچنین توصیه می‌شود در ماه‌های سرد، مرطوب‌کننده‌های سبک‌تر و فاقد چربی را انتخاب نمایید که خاصیت آبرسانی بیشتری دارند.

- اگر نیاز به پوشیدن البسه پشمی پیدا می‌کنید حتما زیر آن، پوشاکی سبک‌تر از جنس کتان به تن کنید چرا که پوستِ بسیاری افراد در تماسِ مستقیم با الیاف پشم، دچار واکنش‌های آلرژیک و بروز "راش" یا همان جوش‌های ریز و خارش‌دار می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.