تشدید لایه های امنیتی مرزها در شمال غرب کشور

سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در خصوص آخرین وضعیت امنیتی مرزهای کشور به خصوص مناطق مجاور با کشورهای آذربایجان و ارمنستان اظهار داشت: در حال حاضر امنیت مرزهای کشور پایدار بوده و وضعیت مرزها، مطلوب و مناسب است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی به درگیری‌های آذربایجان و ارمنستان اشاره و تصریح کرد: این درگیری باعث شده که ماموران مرزبانی به زحمت افتاده و مشکلاتی برای مرزنشینان به وجود آید؛ با توجه به اصابت چند گلوله به نقاط مرزی ایران، به هر دو کشور تذکر داده و مرزبانان آنها را احضار کردیم؛ هرچند اصابت گلوله ها ‌‌تلفاتی نداشته و خسارت های جزئی بر جای گذاشته است اما تذکرات لازم را اعلام کردیم. 

سردار گودرزی گفت: مرزبانی ناجا به حکم قانون و وظیفه ای که بر عهده دارد به مرزبانان هردو کشور تذکر داده و از دو کشور آذربایجان و ارمنستان درخواست کردیم که به قوانین بین‌المللی پایبند باشند.

فرمانده مرزبانی ناجا در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص تشدید لایه های امنیتی در مناطق مذکور اعلام کرد: یگان های تکاوری، تجهیزات لازم ،‌‌ سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی، پهپادی و شناسایی در این مناطق تقویت شده و در دستور کار ویژه قرار گرفته است؛ همچنین قرارگاه های مقدم در هر دو استان مجاور مناطقی که درگیر جنگ هستند فعال شده و به صورت لحظه‌ای وضعیت موجود را گزارش می‌کنند.

سردار گودرزی با بیان این مطلب که ستاد کل نیروهای مسلح این مسؤولیت را به مرزبانی واگذار کرده است‌،گفت: مرزبانی این توانایی را دارد که این مهم به این سازمان ابلاغ شده است؛ لذا مرزبانان در این زمینه به وظیفه خود با دقت و حساسیت لازم عمل کرده و در راستای حفظ روحیه مرزنشینان با حضور قوی مأموران باعث قوت قلب مردم آن دیار شده‌ایم. 

وی با بیان این مطلب که هر کشوری برای دفاع از حدود و ثغور خود دستوراتی دارد از تشکیل لایه های امنیتی و توجه به امنیت مرزبانان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکانات لازم برای مرزنشینان اطراف رودخانه ارس و همچنین تجهیزات و نیرو برای مرزداران ارسال شده و مشکل خاصی نداریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.