سردار محمد باقری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت در مورد ضرورت پژوهش در مورد دفاع مقدس گفت: پژوهش موشکفانه باعث می‌شود نسل جدید با وقایع جنگ آشنا شوند. ایرانیان باید قرن‌ها افتخار کنند که پدرانشان در این مرز و بوم ایستادند و از  دین و سرزمین خود دفاع کردند. وقتی آن چه که در دفاع مقدس اتفاق افتاده است را با جنگ‌هایی مثل جنگ ایران و قفقاز یا جنگ‌هایی که منجر به جدا شدن بخشی از کشور ما شده است، مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم چه اتفاق بزرگی جهانی رخ داده است. ملتی انقلاب می‌کند و سیستم طاغوت را به هم می‌ریزد و در حال برپایی حکومت است که با یک تجاوز همه جانبه مواجهه می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران ادامه داد: آن چه نام آن را صدام ملعون و رژیم بعث می‌گذاریم به قول مقام معظم رهبری یک جلو پنجره و  یا نمایشی از قدرت‌های جهانی بود که از انقلاب اسلامی آسیب دیده بودند. می‌دانستند که انقلاب اسلامی بساط ظلم جهانی را بهم خواهد ریخت. به همین علت اتفاق زرینی همچون ۸ سال دفاع مقدس در آن مقطع رخ داد.

باقری در مورد ضرورت استفاده از موزه در روایت جنگ گفت: مسئله موزه به عنوان محل تجمع پیشکسوتان از یک سو و نسل جوان از سوی دیگر  به عنوان سنگر دفاع مقدس فوق العاده است. اولین موزه دفاع مقدس با همت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان تاسیس شده بود  بعد از آن همین موزه تهران توسط دکتر قالیباف تاسیس شد که حقیقتا از سازه‌های خوب این شهر است.

سردار باقری ضمن تاکید به اهمیت محتوای پژوهشی در موزه‌ها گفت: انتظار این است که همه دستگاه‌های اجرایی و بنیاد شهید و نیروی انتظامی و ... جدای از محتوای ملی، نسبت به تدوین محتوای استانی و گنجاندن محتواها در غرفه‌ها و موزه‌ها تلاش کنند. فرزندان این سرزمین باید بدانند که پدرشان چه زحمتی کشیدند. سردار کارگر  از ۶۸ پروژه مطالعاتی سخن گفتند که حقیقتا برای دسترسی پژوهشگران و محققان مهم است و از اغراق، دروغ و تحریف روایت جنگ ما را مصون می‌گذارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.