ترامپ رسما حذف نام سودان از لیست تروریستی را امضا کرد

پیشتر یک مقام بلندپایه سودانی خبر داد که روز چهارشنبه، «هیأتی آمریکایی-اسرائیلی» متشکل از اعضای بلندپایه دو طرف، با مقامات سودانی در خارطوم جلسه داشتند که در نتیجه، دو طرف به توافق اولیه عادی‌سازی روابط  و توافق کامل بر سر متوقف کردن اقدامات خصمانه علیه یکدیگر دست پیدا کرده‌اند.

این منبع همچنین گفت که اعضای هیأت یادشده، همان افرادی هستند که در تاریخ بیست و یکم ماه سپتامبر با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان دیدار کرده‌ بودند.

رادیوی رژیم صهیونیستی، روز چهارشنبه، از سفر هیأتی رسمی به سودان خبر داده بود و در عین حال، گفته بود که این سفر به منظور زمینه‌سازی برای اعلام عادی سازی روابط میان دو طرف انجام شده است.

پایگاه صهیونیستی «واللا» نیز روز گذشته فاش کرد که «رونین برتس» مدیر کل دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و فرستاده «بنیامین نتانیاهو» معروف به «ماعوز» به همراه «میگل کوریا» مشاور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و رئیس اداره خلیج فارس  و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی آمریکا و «اری لایتستون» یکی از مشاوران ارشد سفیر آمریکا در تل‌آویو در این پرواز حضور داشتند.

این تحولات پس از آن صورت می‌گیرد که  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، شامگاه روز دوشنبه در توئیتی اعلام کرد: «یک خبر فوق‌العاده! دولت جدید سودان که در حال حرکت در مسیر پیشرفت‌های بزرگ است با پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار به قربانیان و خانواده‌های تروریسم موافقت کرد».

با آنکه منابع خبری پیشتر گزارش داده بودند که یکی از شروط سودان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حذف نام این کشور از فهرست تروریستی آمریکاست؛ اما مقامات سودانی تأکید کرده‌اند که حذف نام سودان ارتباطی با عادی‌سازی روابط با تل‌آویو ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.