عربستان برای رئیس جمهور منتخب آمریکا هدیه در نظر گرفت

شبکه خبری المیادین به نقل از کانال ۱۲تلویزیون رژیم اسرائیل گزارش داد که یوسی کوهین روز پنجشنبه فاش کرد که اکنون تلاش بسیار زیاد در عربستان جریان دارد و امیدواریم نتیجه ای در پی داشته باشد.

وی افزود: به نظر می رسد که سعودی ها منتظر انتخابات آمریکا هستند تا هدیه خود را به رییس جمهوری منتخب تقدیم کنند.

این اظهارات در حالی است که بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در سفری به آمریکا با مارک اسپر همتای آمریکایی خود در پنتاگون دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش این شبکه خبری صهیونیست ، شماری از کشورهای نفت خیز عربی از سال ها پیش تماس های پنهانی با مقام های اسرائیلی دارند اما، عادی سازی روابط فرصت زیادی را به ویژه در زمینه اقتصادی فراهم می سازد.

این در حالی است  که رسانه ها روز پنجشنبه از سفر یک هیات بلند پایه رژیم صهیونیستی و آمریکایی به پایتخت سودان برای گفت وگو در باره عادی سازی روابط میان خارطوم و تل آویو خبر دادند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر در یک کنفرانس مطبوعاتی با فیصل بن فرحان همتای سعودی خود نسب به ابراز ایمداری کرد ک عربستا عادی سازی روابط با اسرائیل را بررسی کند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز ماه اوت پیوستن عربستان به توافق امضا شده میان امارت و رژیم اسرائیل را پیش بینی کرد.

۵ مهرماه ۱۳۹۹ (۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰) در واشنگتن قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در حضور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد.

رژیم صهیونیستی روابط خود را با امارات متحده عربی و بحرین عادی کرده و این دو کشور به همراه عربستان به هواپیماهای صهیونیستها اجازه داده‌اند که از حریم هوایی آنها استفاده کنند؛ مسأله‌ای که بسیاری آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین خواندند.

اکنون کارشناسان منطقه از عادی سازی روابط بین برخی کشورهای عربی با اسرائیل با عنوان آشکارسازی نام می برند و معتقدند که این روابط در ۲۵ سال گذشته جریان داشته و اکنون آشکار شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.