اعلام فهرست شهرستان‌های بحرانی کرونا

شهرستان‌های آذرشهرف جلفا، چاراویماق، عجب شیر، مراغه و مرند از استان آذربایجان شرقی و شهرستان‌های مرند، پیرانشهر، ماکو و مهاباد از استان آذربایجان غربی در این فهرست قرار دارند.

 

همچنین شهرستان‌های خوانسار، سمیرم، شاهین شهر و میمه، گلپایگان و نجف آباد از استان اصفهان و شهرستان‌های ایوان و دره شهر از استان ایلام در این فهرست هستند.

شهرستان‌های دماوند و ورامین از استان تهران، درگز از استان خراسان رضوی، مسجد سلیمان از استان خوزستان، خرمدره از استان زنجان، شاهرود از استان سمنان، استهبان از استان فارس، بانه و بیجار از استان کردستان، بافت، بردسیر، رفسنجان از استان کرمان، اسلام آباد غرب، پاوه و گیلان غرب از استان کرمانشاه، گچساران از استان کهگیلویه و بویراحمد، الیگودرز، پلدختر، دورود و کوهدشت از استان لرستان، دلیجان از استان مرکزی، تویسرکان، رزن و نهاوند از استان همدان، ابرکوه، خاتم و مهریز از استان یزد نیز در فهرست شهرستان‌های بحرانی کووید ۱۹ قرار دارند.

 بر اساس اعلام کمیته‌های درمان و اجتماعی امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را دارند، از روز دوشنبه به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال و درصورت لزوم در هفته بعدی هم اعمال خواهد شد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر پنجشنبه (اول آبان) ۵۵۰ هزار و ۷۵۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۰۴ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۱ هزار و ۶۵۰ نفر رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.