اصلی‌ترین گروه قربانیان سوانح رانندگی

به نقل پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی سلیمانی در جلسه راهبردی پلیس راهور شرق استان تهران که با حضور محسنی بند پی استاندار تهران و سردار عزیزی فرمانده انتظامی استان و فرمانداران و مسئولان ادارات استان برگزار شد، اظهار داشت: در سایه زحمات همه دستگاه‌های دخیل و مجموعه فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، ارتقاء فرهنگ ترافیک تحقق یافته است.

وی، نبودکمربندی و مشکلات ترافیکی در شهرستان‌های دماوند و پاکدشت، فقدان وجود خودرو هوشمند و نیز عدم وجود پل‌های عابر پیاده مکانیزه را از جمله معضلات و عوامل سوانح رانندگی در شرق استان تهران برشمرد.

سرهنگ سلیمانی، کمبود ارائه خدمات و مراکز درمانی به مصدومان تصادفات رانندگی را یکی دیگر از معضلات استان برشمرد وگفت: حدود ۶۵ درصد از مجروحان در مسیر و یا مراکز درمانی فوت می‌کنند که رفع این معضل نیاز به مساعدت بیشتر مسئولان است.

رییس پلیس راهور شرق استان تهران با اشاره به اینکه در راستای رفع این معضلات نیز اقداماتی انجام و در دست بررسی است بر لزوم افزایش دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات در سطح معابر استان تاکید و تصریح کرد: در حوزه درون شهری ۸۵ نقطه حادثه خیز در شرق استان تهران شناسایی شده، این نقاط در حوزه زیرساختی دچار مشکل است که رفع این معضلات نیازمند اهتمام بیشتر مسئولان مربوطه است.

وی با اشاره به اینکه در پی وقوع هر سانحه رانندگی منجربه فوت، جلسه پایش برگزار می‌شود، افزود: در این راستا تدابیری کوتاه مدت، میان مدت و درازمدت و با هدف کاهش میزان تصادفات رانندگی و یا خسارات وارده اندیشیده می‌شود.

رییس پلیس راه شرق استان تهران با بیان اینکه ۵۲ درصد جان باختگان تصادفات رانندگی از مهرماه سال گذشته تاکنون را عابران پیاده به خود اختصاص داده اند، افزود: ۳۳ درصد از جان باختگان سوانح رانندگی را موتورسوران و ۱۵ درصد مابقی را سایر موارد شامل می‌شود.

وی از عوامل ایجاد وقوع سوانح رانندگی، عدم توجه به جلو را ۴۲ درصد، عدم توانایی رانندگان در کنترل وسایل نقلیه را ۳۶ درصد، حق تقدم ۶ درصد و سایر موارد را ۱۶ درصد برشمرد.

رییس پلیس راه شرق استان تهران در خاتمه گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون، جانباختگان حوادث رانندگی حوزه درون شهری بیش از ۳۰ درصد کاهش پید کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.