ترامپ حاضر به مذاکره با رییس جمهور ونزوئلا شد

کمتر از دو هفته مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ترامپ برای بالابردن شانس پیروزی خود در این انتخابات دست به هر کاری برای کسب موفقیت در حوزه سیاست خارجی می‌زند.

رییس جمهوری آمریکا در چند هفته اخیر برای کسب موفقیت در حوزه سیاست خارجی به توافق با ایران بعد از انتخابات، توافق‌نامه صلح خاورمیانه، خروج نیروهای نظامی آمریکا از چندین کشور از جمله افغانستان و آزادی گروگان‌های آمریکا روی آورده است.

در همین رابطه شبکه خبری بلومبرگ نوشت، ترامپ حتی برای کسب موفقیت در حوزه سیاست خارجی در ماه گذشته حاضر به اعزام نماینده ویژه خود برای دیدار با نماینده رییس جمهوری ونزوئلا شد.

به نوشته بلومبرگ، این سفر در حالی صورت گرفت که تا قبل از انجام این دیدار، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا از آن هیچ اطلاعی نداشته است.

براساس این گزارش، "ریچارد گرنل" سفیر سابق در برلین و سرپرست پیشین اطلاعات ملی آمریکا در ماه سپتامبر با "خورخ رودریگز" نماینده مادورو در پایتخت مکزیک دیدار داشته است.

یک منبع آگاه به بلومبرگ گفت، علاوه بر پمپئو، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا و حتی سفیر آمریکا در مکزیک نیز از این دیدار هیچ اطلاعی نداشته‌اند.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا، اکثر نظرسنجی‌ها حاکی از احتمال پیروزی «جو بایدن» نامزد دمکرات‌ها در این انتخابات است.

رییس جمهوری آمریکا نیز که خود می‌داند با کاهش محبوبیت در داخل کشور به دلیل ناکارآمدی‌های دولتش در حوزه داخلی به ویژه مقابله با شیوع «ویروس کرونا» مواجه است دست به دامن کسب پیروزی‌ها در حوزه سیاست خارجی شده است.

شبکه «یو اس تودی» هفته گذشته گزارش داد، در حالیکه تنها دو هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا مانده، دونالد ترامپ در بیشتر کمپین‌های انتخاباتی خود در ایالت‌های مختلف به موضوعات سیاست خارجی می‌پردازد و از چالش‌هایی که دولت وی با تاثیرات ویروس کرونا روبرو است، طفره می‌رود.

اداره آمار کار آمریکا سه شنبه گذشته در گزارشی اعلام کرد که در ماه سپتامبر (شهریور) نرخ بیکاری در هشت ایالت این کشور با روند صعودی همراه است و در ۱۲ ایالت نیز نرخ بیکاری تغییری نداشته است.

نتایج نرخ بیکاری توسط اداره آمار کار آمریکا نشان می‌دهد که بهبود روند اقتصادی در این کشور همچنان به کندی پیش می‌رود و وضعیت کار به دوران قبل از شیوع ویروس کرونا بازنگشته است.

با گذشت هشت ماه از شیوع ویروس کرونا در آمریکا این کشور همچنان به طور هفتگی با ۸۰۰ هزار درخواست دریافت مزایای بیکاری روبرو است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.