پمپئو: سیاست‌مان را در قبال سوریه تغییر نمی‌دهیم

به گزارش روسیا الیوم، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری فاش کرد: ما زمان مشخصی برای اعلام حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم نداریم، کارهای بسیاری داریم و یک پایگاه قانونی برای تحقق بخشیدن به آن وجود دارد ما منتظر توافق بین دو حزب در کنگره بر سر آن هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا تاکید کرد: روند حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم عملا آغاز شده و این گامی در مسیر درست است.

پمپئو همچنین در اشاره به "مزدوران ترکیه" بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از لیبی تاکید کرد و گفت: باید ملت لیبی خودشان سرنوشت‌شان را مشخص کنند.

وی در ادامه از عربستان و عمان به دلیل کمکشان برای آزادی امن شهروندان آمریکایی که در اسارت انصارالله یمن بودند، تشکر کرد.

پمپئو درباره پرونده عراق هم در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: ما از تلاش‌های دولت عراق برای مواخذه شبه نظامیانی که امنیت و ثبات این کشور را به بازی گرفته‌اند، حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا درباره تنش در قفقاز و تحرکات ترکیه تصریح کرد: آمریکا برای توقف نزاع بین ارمنستان و آذربایجان، کاهش تنش و حفظ آتش‌بس بین دو طرف تلاش می‌کند.

او در بخش دیگری تاکید کرد، وزارت خارجه عملیات آمریکایی شش شرکت رسانه‌ای که مقر آن چین است را در قالب هیئت‌های خارجی قلمداد می‌کند آمریکا مذاکراتی درخصوص چین در روز جمعه با اتحادیه اروپا آغاز خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا درباره کره شمالی هم گفت: درباره خلع سلاح هسته‌ای باور داریم که آینده برای کره شمالی بهتر خواهد بود و آمریکا درخصوص توافق بین دو کره موضعش را تغییر نداده و ما باور داریم این مساله انعکاس مثبتی بر ثبات دو کشور خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا درباره گزارش‌های منتشر شده درخصوص سفر محرمانه مقام کاخ سفید به دمشق گفت، کشورش قصد تغییر سیاستش در قبال دمشق را ندارد.

پمپئو در کنفرانس خبری در مقر وزارت خارجه کشورش تصریح کرد: آمریکا هرگز برای آزادی آستین تایس خبرنگار آمریکایی و دو آمریکایی دیگر که در بازداشت هستند، سیاستش در قبال دمشق را تغییر نخواهد داد.

به گفته پمپئو، آمریکا از سوری‌ها خواسته تایس را آزاد کنند و برای این کشور آنچه آنها درباره او می‌دانند روشن شد اما آنها عدم آزادی او را انتخاب کردند.

او ادامه داد: ما به تلاش‌ها برای تضمین بازگشت تایس و هر آمریکایی در بند ادامه می‌دهیم اما قصد نداریم به خاطر آن سیاست آمریکا را تغییر دهیم.

این اظهارات پامپئو در واکنش به گزارش وال استریت ژورنال است که نوشته بود، کش پاتل، دستار رئیس‌جمهوری آمریکا که مقام مقابله با تروریسم در کاخ سفید قلمداد می‌شود اوایل سال جاری میلادی به دمشق رفته بود و نشست‌هایی محرمانه با دولت سوریه به منظور آزادی شهروندان آمریکایی داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.