یک رسانه روسی طی مطلبی رژیم صهیونیستی را به فروش فناوری ساخت پهپاد به ترکیه  جهت ادامه تنش  و درگیری در خاورمیانه به ویژه سوریه و لیبی متهم کرد.

وبگاه «یوکرین وایر» به نقل از یک رسانه روسی نوشت که پهپادهای «بیرقدار» ساخت ترکیه فناوری بسیار نزدیک به پهپادهای ساخت اسرائیل دارند و گفته می‌شود که این پهپادها از نظر شکل،  قطعات و موارد فناوری  شبیه پهپادهای ساخت کارخانه «ارواستار» اسرائیل هستند که پهپادهای «هرون» تولید می‌کند.

در بخشی از این مطلب آمده است که رژیم صهیونیستی و ترکیه بر تداوم بی‌ثباتی تا حد امکان در سوریه توافق کرده و در این مسیر اسرائیل، ترکیه را به فناوری ساخت پهپاد تجهیز کرده است

اسرائیل نیز در عوض از اقدامات ترکیه در دریای مدیترانه سکوت کند.

در بخش دیگر این مطلب آمده است که اقدامات ترکیه در سوریه و لیبی در خدمت منافع رژیم اسرائیل برای تضعیف سوریه است. مادامی‌که ترکیه بر تداوم این رویکرد تاکید دارد، اسرائیل نیز به طور غیر مستقیم به آنکارا برای ایجاد ناآرامی در خاورمیانه کمک خواهد کرد.

«مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه به  تازگی مدعی شده که حضور این کشور در لیبی موجب تغییر موازنه قوا و ممانعت از شکل‌گیری یک جنگ داخلی تمام عیار شده است. ترکیه در ۶ ماه گذشته چند توافق‌نامه امنیتی و اقتصادی از جمله اکتشاف نفت در دریای مدیترانه با دولت «وفاق ملی لیبی» امضا کرده و با موافقت پارلمان، نیروهای مسلح و تروریستی مورد حمایت خود در سوریه را به طرابلس فرستاده تا از دولت مذکور حمایت کنند.

این در حالی است که نیروهای وابسته به «ژنرال حفتر» در لیبی بارها از سرنگون ساختن پهپادهای ترکیه خبر داده اند. چندی قبل نیروهای ژنرال خلیفه حفتر اعلام کردند با آتش پدافند هوایی خود سه پهپاد ترکیه را نزدیک شهر «بنی ولید» سرنگون ساختند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.