زالی: برای کرونای خشن باید تصمیمات جدی‌تری بگیریم

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران با اشاره به اوج‌گیری کرونا در تهران گفت: محدودیت‌های اعمالی هفته‌های گذشته در آینده ادامه پیدا خواهد کرد و به نظر می‌رسد ما به دلیل شرایط خاص در تهران باید مداخلات بیشتری را اعمال کنیم.

زالی افزود: در این هفته جلساتی را با نیروی انتظامی داشتیم و بنا شد از ظرفیت نهاد‌های  نظارتی در شرایط کنترل کرونا در تهران بیشتر استفاده شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران اظهار کرد: باید بنا به شرایط موجود تصمیمات جدیدتری بگیریم  و به نظر می‌رسد ما نیازمند محدودیت بیشتر با قدرت بازدارندگی بالاتری خواهیم بود؛ چهره این اپیدمی بسیار خشن به نظر می‌رسد بنابر این باید در دستورالعمل‌های بهداشتی بازنگری صورت بگیرد.

وی گفت: متأسفانه با توجه به فرسایشی شدن کرونا، کادر درمانی خسته شده و با مشکل نیروی انسانی روبه‌رو هستیم؛ همچنین نیروهایی که به کرونا مبتلا می‌شوند برای بازگشت به چرخه درمان با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

زالی تأکید کرد: اگر کماکان با افزایش آمار شیوع بیماری کرونا مواجه شویم و اعمال محدودیت جدیدی صورت نگیرد با توجه به  ظرفیت کم پتانسیل درمانی و کادر بهداشت به مشکل خواهیم خورد.

وی در پایان گفت: درخواست نیروی جدیدی برای اضافه شدن به کادر درمان داریم و سهمیه تخصیص داده شده فعلی پاسخگوی ما نیست و قرار است هرچه سریعتر وزارت بهداشت به این موضوع  رسیدگی کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.