جذب سه هزار متخصص برای پیوستن به کادر درمانی کشور

قاسم جان‌بابایی در سفر یک روزه به استان زنجان اظهار داشت: بعد از گذشت شش ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور توانسته‌ایم زیرساخت‌های لازم برای ارتقاء خدمات به مردم را فراهم کنیم به طوری که در طول مدت مذکور یک هزار و ۵۰۰ تخت ویژه با تجهیزات ونتیلاتور در کشور راه اندازی کرده‌ایم.

وی افزود: در روزهای ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تنها یک آزمایشگاه تشخیص بیماری را انجام می‌داد اما در حال حاضر تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کرونا به ۱۹۰ مورد افزایش یافته است.

 معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تعداد تخت‌ها در بیمارستان بسیار محدود است و لازم است مردم نهایت مراعات را در رعایت موازین بهداشتی داشته باشند گفت: دانشگاه علوم پزشکی تلاش‌های بسیاری انجام داده تا ظرفیت تخت‌ها را به نحوی نگهداری نماید که مردم نگران کمبود تخت نباشند با این حال تنها با رعایت موازین بهداشتی توسط مردم است که می‌توان شرایط را تحت کنترل در آورد.

وی با اشاره به این که علاوه بر مشکل کمبود تخت، کمبود نیروی انسانی و خستگی پرسنل نیز مطرح است عنوان کرد: مردم باید بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمایند تا از بحران پیش آمده عبور نماییم.

جان‌بابایی با بیان اینکه ۳ هزار نیروی متخصص در حال ورود به کادر درمانی در سطح کشور است گفت: اعتبار‌های لازم جهت این امر اختصاص داده شده است و نیرو‌های کادر درمان اعم از پزشک عمومی، متخصص و پرستار در دستور جذب کار در تمام استان‌ها قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه امکان خدمات تله‌مدیسین در کشور فراهم شده است تصریح کرد:  تاکنون در ۲۰ نقطه از سطح کشور امکان ارائه خدمات تله‌مدیسین فراهم است و امیدواریم تا پایان سال در تمام نقاط کشور امکان دسترسی به این خدمات را فراهم کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.