دکتر بابک دیلمی با اعلام این خبر افزود: بیمارستان نور افشار در زمان شیوع بیماری کرونا به عنوان یکی از بیمارستان هایی که پذیرای بیماران مبتلا به این بیماری بود شناخته شد و چندین بخش بستری و دو بخش آی سی یو برای پذیرش بیماران آماده شد.

وی افزود: پرسنل پزشک و پرستار بیمارستان نورافشار به بیماران مبتلا به کرونا خدمات پزشکی و درمانی ارائه کرده و برای بهبود این بیماران با جان و دل خدمت کردند که در این راه ۲۰ نفر از پزشکان و پرستاران بیمارستان نور افشار به کرونا مبتلا شدند.

مدیر درمان بیمارستان فوق تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار وابسته به جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ادامه روند درمان پرسنل مبتلا به کرونا در این بیمارستان، تاکید کرد: تعدادی از پرسنل که به بیماری مبتلا شده بودند در بیمارستان بستری شدند و پس از مدتی سلامتی خود را باز یافتند.

به گفته دیلمی، دکتر «غلامرضا فخری» از متخصصان بیهوشی بیمارستان که هنگام ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا در بخش آی سی یو به کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست داد و به عنوان شهید مدافع سلامت شناخته شد.

مراجعه ۱۷۷۳ کرونایی به بیمارستان نورافشار

 روز شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۹ نیز مجید نوری رییس بیمارستان فوق تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار وابسته به جمعیت هلال‌احمر با تشریح خدمات این بیمارستان به بیماران مبتلا به کرونا اعلام کرده بود: در ۷۵ روز گذشته هزار و ۷۷۳  بیمار مبتلا به کرونا با مراجعه به بیمارستان پذیرش شده‌اند که از این تعداد ۱۳۰۱ نفر به صورت سرپایی مراجعه کرده‌اند و از خدمات ویزیت و تجویز دارو از بهره مند شدند.

وی با اشاره به فعالیت بیمارستان نور افشار از اول اسفند سال گذشته تا ۳۱ فرودین سال جاری گفت: با توجه به شیوع کرونا در کشور بیمارستان نور افشار با وجود دو بخش آی سی یو مجموعا با ۲۰ تخت نسبت به پذیرش بیماران مبتلا به کرونا اقدام کرده است.

وی با اشاره به تعداد بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان نور افشار پذیرش شده اند، تاکید کرده بود: در ۷۵ روز گذشته یک هزار و ۷۷۳ بیمار مبتلا به کرونا با مراجعه به بیمارستان پذیرش شده اند که از این تعداد یک هزار و ۳۰۱ نفر به صورت سرپایی مراجعه کرده اند و از خدمات ویزیت و تجویز دارو از بهره مند شدند.

رییس بیمارستان نور افشار درباره بیماران بهبود یافته از کرونا و ترخیص شده از این بیمارستان گفته بود: از مجموع ۴۷۳ بیمار مبتلا به کرونا که در بخش های مختلف بیمارستان بستری شده اند، ۱۷۹ نفر ضمن بهبود ترخیص  و ۱۳۷ نفر هم در بخش های عادی بستری شده اند. متاسفانه ۵۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا هم جان خود را از دست داده اند.

نوری با تاکید بر وجود دو بخش آی سی یو با ظرفیت ۲۰ تخت در بیمارستان نور افشار ادامه داده بود: در مجموع ۱۲۰ بیمار بد حال در بخش آی سی یو با حداقل دو تا حداکثر ۱۰ روز بستری بوده اند.

وی درباره تجهیزات بیمارستان نور افشار برای مقابله با ویروس کرونا افزوده بود: علاوه بر تخت های عادی و ویژه برای بستری بیماران مبتلا به کرونا،  ۲۱ دستگاه ونتیلاتور هم برای درمان بیماران مبتلا به کرونا مورد استفاده قرار گرفته است. در ۲ ماه اخیر تنها بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان نور افشار بستری شده اند.

بیمارستان فوق تخصصی موقوفه و خیریه نورافشار وابسته به جمعیت هلال‌احمر بزرگترین بیمارستان توانبخشی خاورمیانه در تهران است که در این بیمارستان فوق تخصصی،  خدمات تشخیصی، خدمات درمانی پلی کلینیکی، اطفال، ارتوپدی، جراحی، تغذیه، ارولوژی، طب سوزنی، پزشکی ورزشی، گوش و حلق و بینی، زنان نیز انجام و ارائه می شود و این بیمارستان دارای بخش های مراقبت های ویژه، خدمات توانبخشی، آب درمانی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی، ارتز و پروتز و بخش های بستری نیز است.

همچنین در این بیمارستان خیریه  خدمات بسته های نوین بازتوانی برای جانبازان و معلولان دارای مشکلات عضلانی اسکلتی مانند آرتروز، مشکلات ستون فقرات، پارکینسونی، ام اسی و بیماران و معلولان دارای سکته مغزی در دستور کار پزشکان قرار دارد که در این بسته های نوین بازتوانی، خدمات بازتوانی قلبی، بیماری های عروق محیطی، ریوی، بیماران قطع عضو و بازتوانی به جانبازان و معلولین مراجعه کننده ارائه می شود.

کیانوش رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (دوشنبه) گفت: تاکنون ۱۰۹ هزار و ۲۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۶۸۵ نفر رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.